3294
Sök

Behövs Lastkännarventilen på en golf?

118 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
om man har en sån där lastkännarventil måste bromsrören gå in i den eller kan man tex skarva den högra längsgående bromsrör med högerbak bromsrör...och lika dant med vänster sida??...
eller måste man använda den där "ventilen" det är så att jag har gjort gäng paj på ventilen.

på en golf 3 -93 allså
hör av er!!!

´76
82 Inlägg
16 juni 2007
Jag tror inte den kommer att gå igenom en besikting med lastkänningsventilen "bortkopplad".

118 Inlägg
16 juni 2007
Trådstartare
Mr.TDI skrev:
Jag tror inte den kommer att gå igenom en besikting med lastkänningsventilen "bortkopplad".

om man tar bort den helt då??... säja att det inte finns nån på denna model:P...

Drop Shop
926 Inlägg
16 juni 2007
på en mk3 finns det. så du lär inte komma igenom utan.
Gör nya gängor och använd den. Inte så svårt.

Reparatör
630 Inlägg
16 juni 2007
racertomten skrev:
Mr.TDI skrev:

om man tar bort den helt då??... säja att det inte finns nån på denna model:P...

tror du klara dig igenom om du bara fuskar snyggt big_smile . men hur det funkar med bromsverkan sen i verkligheten e en annan sak tongue

Drop Shop
926 Inlägg
16 juni 2007
Fixa gängorna och ha kvar den. Sen ställer du den så den låser bakhjulen först wink

118 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
mellowd skrev:
Fixa gängorna och ha kvar den. Sen ställer du den så den låser bakhjulen först wink

dä är ju det att jag inte får bort den den sitter hårt så in åt he*vete,, försökt att värma med men utan resultat... jag kan ju såga av den och svetsar fast den igen.. det borde nog funka hehe..eller?

Sök