I denna tråd får ni följa med i mitt första "riktiga" ljudbygge där det kommer bli lite plast å pill :) Bilen kommer även att ses över både effektmässigt och på utsidan. :)
I denna tråd får ni följa med i mitt första "riktiga" ljudbygge där det kommer bli lite plast å pill Bilen kommer även att ses över både effektmässigt och på utsidan.
Hej å hå! Då var det dags för ett jätteinlägg så ni hinner ikapp med vad som har hänt under årets gång!
Började med att isolera dörrarna samt stoppa in ett par DLS RM6 middar för att biffa upp org. stereon lite:)
Så mysigt så!
Strax efter att snön hade försvunnit så hittade ett nytt chip in vilket resulterade i kopplingsras! Men men några dagars skruvande å vips så satt där en Aeropuck istället men även nya powerflex i framvagnen samt nya växellådsbussningar:)
När denna härliga operation va klar så skickades frontdetaljerna på lack så kromet försvann och så inhandlades även en uppsättning vita Rota GTR 19*9"
Efter sommaren hade passerat så hade man hunnit snöa in sig på de där med SQ-byggen så då va det bara att riva och bygga nytt
Egen frästa MDF-distanser för 7"
Fick bli Dayton Audio RS180-4 i både fram och bakdörrar
Ett par diskantholkar byggdes
Klara för lack (inte lackade ännu) sedan blir det ett par Dayton Audio AMT-Mini8 som möts av ett par Dayton Audio RS100-4 i instrumentbrädan bakom org. galler:)
Stereon fick även den ge vika för en iPad Mini Retina 4G samt en Pure i20 som kopplas till en Audison BitOne via optisk kabel:)
Bara lite formslipning kvar nu:)
Fick även ett ryck och fuska på lite kolfiber
Sedan blev det ett litet snabb bygge av skuffen som skall göras om nu till våren:)
Har även isolerat taket och skuffen med Silent Coat 4mm 4lagers matta så man får bort allt bångel å skrammel:) visade sig att mina två Dayton Audio TS400-D4 15" kunde flytta ordentligt med luft väldigt långt ner (Fs 17.1Hz!)
Sådär! Då va ni med på det mesta som hänt hittils!
Härnäst blir det att försöka få på ett plastpaket och lite Coils:) Sedan ligger en rulle vinyl och väntar på mitt tålamod så mycket roligt kommer framöver!
Senast redigerat av PhlippenDesignAudio (24 februari 2015)
Det har hänt en del sen sist och jag har uppdaterat väldigt dåligt. Lämnar denna bilden sålänge och kommer snart med lite fler i en stor uppdatering om vad som hänt
Shit tråkigt att ingen har kommenterat din tråd! Jag tycker iallafall det ser riktigt bra ut, kul att ha någon ifrån BRL som faktiskt är aktiv på detta forumet!
Shit tråkigt att ingen har kommenterat din tråd! Jag tycker iallafall det ser riktigt bra ut, kul att ha någon ifrån BRL som faktiskt är aktiv på detta forumet!
Fortsätt gärna uppdatera din tråd!
Jo det är lite tomt här så man blir ju lite omotiverad Men kommer en update snart. Det har varit lite mycket med bilar och jobb nu så då blir tråden lidande, nu ska jag iväg och lacka fälgarna efter en härlig punktering i helgen
Tackar för visat intresse och kolla även in Tjooppe här på garaget, ytterligare en BRLare som jag skruvar med på kvällarna
Fortsätt gärna uppdatera din tråd!
Jo det är lite tomt här så man blir ju lite omotiverad Men kommer en update snart. Det har varit lite mycket med bilar och jobb nu så då blir tråden lidande, nu ska jag iväg och lacka fälgarna efter en härlig punktering i helgen
Tackar för visat intresse och kolla även in Tjooppe här på garaget, ytterligare en BRLare som jag skruvar med på kvällarna
Förstår att motivationen inte riktigt finns där om man inte får någon respons, men fortsätter man så kommer det ju såklart Hoppas på en stor och sevärd update de