Ludde123 skrev:
Tack för mycket väl utfört svar!
Har testat Lexus, tycker inte den känns lika "rejäl" som dom tyska V6-orna, likadant med Volvos 4-cyl/Skoda 4-cyl.
V90 CC har tyvärr för litet bagage för våran familj, dock är den riktigt snygg! Likadant med Xc60 och X3, lite för små!
Som du säger har GLE och X5 gårdagens teknik. Modernast är XC90 och Q7. Men som sagt är komforten viktigast för mig och då upplevs GLE tystare än både XC90 och Q7 av mig.
Lite svårt val, alla bilar är riktigt bra!
Var så god. Men för sakens skull, det är den senaste versionen av RX450h du har prövat och inte den generation som har funnits från 2009 fram tills nu? För då är det en stor skillnad. Om komfort och lastutrymmen är viktigt kanske E-klass AT kan utmana? För modern och fräsch är den men bäst vore om de fick tummen ur, och släppte den med lite större maskiner än 220d.
Hybridsmurfen skrev:
Trevligt och se dig i forumet
Rquired.Har för mig att något svenskt bilprogram har gjort ett test om just asfaltsjeepar och deras duglighet när det väl gäller. Kan dock inte komma ihåg var eller när jag sett detta. Någon får gärna hjälpa mig.
Tackar, se vad en händelselös semesterhelg kan ställa till med. Svenska bilprogram är inte min starka sida men Top Gear valde den gröna vägen, med två husvagnar och VW respektive Mazdas mindre modeller i någon av trions sista säsonger. Det kanske inte är så informativt men desto mer underhållande!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.