2914
Sök

Seat Ibiza '00 startar ej

1 Inlägg
3 augusti 2017
Trådstartare
Hej!
Har startproblem med min Seat Ibiza -00 och skulle behöva hjälp med vad det kan vara.. smile Problemet uppstår främst när det är kallt/fuktigt ute då jag har fått vrida om flera gånger innan den går igång, tändingen går på men motorn går inte runt. Sedan går den hur bra som helst när man får igång den! Idag gick den inte igång alls och luktade jättemycket soppa när jag försökt att starta den några gånger, efter att jag väntat ett tag gick den igång på första försöket med en del tveksamhet  - körde hem och provstartade hemma och då ville den inte starta igen. Vi funderade på om det var soppapumpen eller soppafiltret, men känns det logiskt att den skulle lukta så mycket soppa då?

Har gjort en service där vi bytt tändstift, olja, luft-/olja- samt kupefilter. Jättetacksam för svar!!

Forummoderator
26 351 Inlägg
3 augusti 2017
När fick fordonet i fråga en service senast?
Vet inte om den har ett fördelarlock men sådana brukar ju kunna vid fuktigt väder strula till det tex.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

21 Inlägg
4 augusti 2017
kan vara jordfel

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
4 augusti 2017
är det alltså att startmotorn inte drar runt motorn alls?  för när jag läser ser det först ut som det är att motorn inte snurrar sen verkar den göra det men startar inte..

om motorn inte går runt så är det antingen startmotor eller kontakten på baksidan av tändningslåset

Kör fort så hinner inget hända...

Sök