Cracksoup skrev:
Evildan skrev:
qeqq skrev:
Ja, IS är ju faktiskt inte så dum. Har du någon erfarenhet med Lexus? Jag har varken kört eller åkt i en Lexus.
Mycket erfarenhet av dom.
Hållbara, driftsäkra, bekväma, tysta med en mer utstickande design än dom direkta konkurrenterna från Tyskland.
Hybriddrivlinorna är driftsäkrare än Toyotas produkter i allmänhet och det säger en hel del.
IS är enklare i utförandet än GS som har finare materialval och känsla rent generellt men därmed inte sagt att IS känns som en rebadgad Avensis utan den håller en högre känsla, dom siktade ju initialt på MB & BMW.
En del tycker att dom känns tråkigare och opersonligare än tyskarna men det är väldigt personligt hur man upplever något.
Jag tycker definitivt ni ska provköra och klämma och känna på en IS om den lockar, eller varför inte en GS450H med lägre driftkostnad och hyfsade prestanda då den gör 0-100km/ på 5.9s.
Nackdelar som är värda att nämna med IS är att 250 är ganska trög för att ha en stor och törstig 6a. 1l/mil blandat är inga problem. IS 350 är betydligt finare men tror knappt att de såldes i Sverige.
Dessutom har jag hört att baksätet inte går att fälla alls i IS 250? Någon kan rätta mig om jag har fel, men det är en dealbreaker åtminstone för mig tyvärr.
GS450h är en annan historia!
Jag har dålig koll på IS, men i GS går inte sätet att fälla. Dessutom så besväras GS450h av det väldigt lilla bagageutrymmet.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.