3444
Sök

Repiga skivor!

274 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Jag har jordens seriösaste problem. Nämligen skivor!
Hur fasen har ni era skivor i eran bil??
Mina ligger i ett sånt där avlångt cd fodral i framrutan och hur fan jag än gör med dom tar det högst en dag innan dom är repiga och börjar hacka!
Snart är jag känd för att ha dåliga skivor! Alla som åker med mig klagar på att mina skivor ser förfäliga ut och undar hur fase jag bär mig åt. Vilket jag ju inte har något svar på.
Som igår. Brände en ny skiva, och idag då jag ska köra hem från jobbet börjar den hacka på en av låtarna!

Hur fasen ska jag få dom att inte bli repiga?! Kan ju inta ha alla i skivfodral. det är ju jätte jobbigt, fult samt tar onödigt mycket plats.

Så hur gör ni där ute?! Har ni något bra tips att delge eller har ni samma problem?? hmm

NissanMotorsport
18 juni 2007
köp en mp3 spelare, så kan du ha över 100 låtar på den, så behöver man inte byta skiva så ofta, så har ja, min sitter nästan alltid i big_smile

kom på också, köp mp3 spelare, över 100 låtar på varje skiva, sen en cdväxlare! smile
Senast redigerat av 740ForLife (18 juni 2007)

274 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
740ForLife skrev:
köp en mp3 spelare, så kan du ha över 100 låtar på den, så behöver man inte byta skiva så ofta, så har ja, min sitter nästan alltid i big_smile

Smart lösning! har jag faktiskt aldrig tänkt på!
Men 100 låtar. har ju så mycket mer låtar som jag skulle vilja rymma på den. Därför skivorna är bra. man byter ju bara.
Humm men det tål att funderas på.! tack för det tipset!!

Men alla andra som har skivor då?? Hur funkar det?? Åhh visst har jag hopplösa problem big_smile

Kör Lastbil
108 Inlägg
18 juni 2007
Jag har ju ett cd "ställ" i bilen sen så har jag båda facken bak på stolarna fulla med skivor man ser inte dom därför finns dom inte haha

Volvo For Life

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
18 juni 2007
en dvd spelare skulle du haft, om inte de räcker så är det nog dax å ta en funderare tongue

Giftig
419 Inlägg
18 juni 2007
Det kan bero på märket på skivorna också om det är bränn skivor....för jag vet själv att jag hade problem med att de vart hackiga snabbt och då hade jag köpt nå konstigt billigt märke, sen provade jag med lite bättre skivor och då har jag inte alls haft samma problem

LTJD

The Queen
200 Inlägg
18 juni 2007
Eller så kan man ju ha en sån där rund cd-skivshållare de borde inte kunna repa sönder skivorna.

Golf Racing*

blacken
18 juni 2007
Tjacka MiniDisc. cd kvalitet på ljudet + Att du kan inte repa skivorna.  Och mycket mindre fomat på skivorna, tar inte lika mycket plats som cd skivor.

2 271 Inlägg
18 juni 2007
Jag har minneskortsläsare i fronten + ett 4GB SDkort, räcker väl till typ 40 plattor och lätt att byta ut musiken.

Knegare
718 Inlägg
18 juni 2007
MissMotor_ skrev:
740ForLife skrev:

Smart lösning! har jag faktiskt aldrig tänkt på!
Men 100 låtar. har ju så mycket mer låtar som jag skulle vilja rymma på den. Därför skivorna är bra. man byter ju bara.
Humm men det tål att funderas på.! tack för det tipset!!

Men alla andra som har skivor då?? Hur funkar det?? Åhh visst har jag hopplösa problem big_smile

Clasolsson har billiga usbminnen. 1GB för typ 130kr tror jag att jag betalade.. Kvalliten är hru bra som hellst, har haft mitt någon månad och det är fortfarande fint.. Köp 2-3st och du har 3GB musik.. Det motsvarar MÅÅÅÅÅNGA skivor! smile

William 2009-02-20

274 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
smart! fan fick ju massa tips nu!! att jag inte tänkt på allt dehär innan!? :S
Aja ska kolla upp de där!

Annars så ja... en dvd spelare är ett måste och står redan på inköpslistan! Hade tänkt hinna byta bil före bara!

Tack alla smile

2 122 Inlägg
19 juni 2007
är de orginal cds går de att köpa poler grej och polera dem en gång men är de inte de är de nog kört

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

638 Inlägg
19 juni 2007
SupraDupraFly skrev:

kom på också, köp mp3 spelare, över 100 låtar på varje skiva, sen en cdväxlare! smile

eller dvd så får närmare 1000 låtar plats. smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

543 Inlägg
19 juni 2007
blacken skrev:
Tjacka MiniDisc. cd kvalitet på ljudet + Att du kan inte repa skivorna.  Och mycket mindre fomat på skivorna, tar inte lika mycket plats som cd skivor.

Säljer dom minidiscar fortfarande? Trodde dom slutade sälja sånna någon gång i slutet på 90 talet.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

blacken
19 juni 2007
Snoppen skrev:
blacken skrev:

Säljer dom minidiscar fortfarande? Trodde dom slutade sälja sånna någon gång i slutet på 90 talet.

jodå det finns beg att köpa lite här och där. Suveränt ljudmedium att ha i en bil. Och det är bättre ljud än mp3.  Mera detaljerat sound.

1 067 Inlägg
19 juni 2007
Prova bränna skivorna i lägre hastighet..  Blir bättre spår och lättare för din spelare..

Annars kan du ju prova rengöra den och köpa lite finare cd-r skivor..

Sök