Hej!
Min flickvän och jag köpte en liten micra -95 som vi skulle ha som pendlarbil.
Bilen fungerade felfritt under provturen.
Men på vägen hem så började den rycka och ha sig..
Jag bytte tändstift och tändkablarna bytte jag för ca 30min sen, har ej hunnit provköra något då jag jobbar, men startade bilen och den fortsätter att gå ojämnt.. Men verkade inte vara någon större fara när jag varvade till lite(?) :S
Läste på ett forum att det kunde vara Lmm som kunde vara fel samt att man skulle kolla felkoder. Tänkte göra det så fort jag får tid, men såg även att det var fler som hade haft liknande problem och lött om några lödningar, vet ej vilka eller vart då den tråden var från typ 07 så inga bilder gick att kolla på etc..
Bilen håller på som värst när det regnar / är fuktigt ute.
När det väl händer så känns det som bilen slås av / på så det skuttar fram..
Kan hända vid gaspådrag / jämn gas.
Känns som bilen tappar ork / går ner på 3 cylindrar (ibland färre).
Har i vissa fall kört i 100km/h sen kommit till en uppförsbacke och då har bilen bara tvärt tappat all ork så man sjunkit ner till 70km/h och sedan börjat rycka tills man kunnat öka fart igen när man kommit upp för backen.
Det är jobbigt som f*n när det väl händer men det är inte allt för ofta bilen tappar så mycket kraft.
Ibland kan man inte ens köra upp i 110 utan att det ska börja rycka utan då får man hålla sig på 100..
Vet ej hur jag ska beskriva felet för det är så skumt fel så vill nästan kasta in en granat och köpa en annan bil -.-
Tack på förhand.
Mvh Jimmy