Sån där krafs innehåller ofta skit som i längden förstör din anläggning. Samt om du sen lämnar in den till en certifierad verkstad kan den skada deras ac aggregat/fyllningsstation när dem tömmer din bil.
Sån där krafs innehåller ofta skit som i längden förstör din anläggning. Samt om du sen lämnar in den till en certifierad verkstad kan den skada deras ac aggregat/fyllningsstation när dem tömmer din bil.
Det var det dummaste jag har hört! Jag har en kompis som jobbar med köldmedier, det har han gjort i 25 år. Han säger, dom köldmedier som säljs idag i Sverige, är samma produkter som dom använder när dom fyller AC-system. Kontrollen på företag som säljer köldmedier är i dag väldig hård. Han säger att det finns folk som privat importerar och säljer på ex. Blocket, dessa köldmedier ska man passa sig för..
Det var det dummaste jag har hört! Jag har en kompis som jobbar med köldmedier, det har han gjort i 25 år. Han säger, dom köldmedier som säljs idag i Sverige, är samma produkter som dom använder när dom fyller AC-system. Kontrollen på företag som säljer köldmedier är i dag väldig hård. Han säger att det finns folk som privat importerar och säljer på ex. Blocket, dessa köldmedier ska man passa sig för..
"Köldmedium baserat på kolväte" enligt sidan, dvs gasol.. som ac akrediterat företag/tekniker har du jättehårda krav på att rätt produkter används dvs r134a och inte gasol, gasolen i sig skadar inte Ac anläggningen däremot blandar den sig med r134a flaskan i maskinen vilket tar bort hela syftet.
gasol är brandfarligt, r134a är det inte.
vad som skadar Ac anläggningen är dessa skumma produkter med tätningsmedel i sig, har hört om ac maskiner som fått kasserats pga detta skit.
som företag/tekniker är nog det enda sättet att kunna skydda sig från detta att ha en gas-analysator till din Ac anläggning, detta innebär dock ett till arbetsmoment men framförallt en till kostnad, som i slutändan kunderna kommer få betala via högre verkstadsräkningar.