Bakgrund Ett tag tillbaka sen bytte jag turbo, spridare, btr, tändspole osv.. I takt med detta fick jag inte rätt koppling till tändspolen som är en MSD Blaster 2, så jag kopplade in original tändspolen för att provköra bilen. Första rundan på 1 mil gick bra, inga större fel, kanske måste ställa in BTRn bättre.
Problemet När jag gick ut till bilen dagen efter så var den stendöd när jag vred om nyckeln. Alltså verken mätarhuset lös upp eller motorn gick runt. Testade att ladda batteriet och 3 timmar senare var bilen likadan.. Testade sätta in nyckeln, vrida om och sedan dra ut den igen. Gjorde detta 3 gånger tills mätarhuset lös upp och bilen startade.
Nästa problem eller samma. När jag kört 200m med bilen så dör den, kopplade till och varvmätare åkte rakt ned direkt vilket resulterade i att bilen dog.. Likadant hände när jag höll på att backa för att köra tillbaka.
Någon som kan veta det lilla minsta? En okunnig som mig känner att det är något jordfel som är anledningen till att mätarhuset och hela bilen är död.. Sedan kan bilen vara orolig på tomgången vilket gör att den dör när man kopplar till...? Kom gärna med förslag!
Haft problem innan att om jag stått med musik igång i nån minut utan att motorn är igång så är bilen död efteråt..
Men var ute och provkörde den idag och resultatet var inte vackert..
Körde en runda på cirka 5km och under cirka 400m av denna rundan så var den underlig.. Hela instrumentpanelen släcktes och tändes sedan samtidigt som varvmätare gick ned till noll och bilen dog. Eftersom jag rullade så gick den igång igen efter en sekund vilket då resulterade i att bilen hackade fram..
Haft problem innan att om jag stått med musik igång i nån minut utan att motorn är igång så är bilen död efteråt..
Men var ute och provkörde den idag och resultatet var inte vackert..
Körde en runda på cirka 5km och under cirka 400m av denna rundan så var den underlig.. Hela instrumentpanelen släcktes och tändes sedan samtidigt som varvmätare gick ned till noll och bilen dog. Eftersom jag rullade så gick den igång igen efter en sekund vilket då resulterade i att bilen hackade fram..
Väldigt lätt förklarat så gick det till...
Låter för mig som att batteriet är dåligt. Spänningen över obelastat men fulladdat batteri bör vara 12.6 volt. Spänningen då generatorn laddar bör ligga på 13.6 till 14.5 volt.
Haft problem innan att om jag stått med musik igång i nån minut utan att motorn är igång så är bilen död efteråt..
Men var ute och provkörde den idag och resultatet var inte vackert..
Körde en runda på cirka 5km och under cirka 400m av denna rundan så var den underlig.. Hela instrumentpanelen släcktes och tändes sedan samtidigt som varvmätare gick ned till noll och bilen dog. Eftersom jag rullade så gick den igång igen efter en sekund vilket då resulterade i att bilen hackade fram..
Väldigt lätt förklarat så gick det till...
Låter för mig som att batteriet är dåligt. Spänningen över obelastat men fulladdat batteri bör vara 12.6 volt. Spänningen då generatorn laddar bör ligga på 13.6 till 14.5 volt.
Föreslår du att byta batteri till ett nytt / Eventuellt samma med generatorn? Eller mäta volt från Generator/batteri?