Min bil har varit inne på Mekonomen, Luleå där dem bytt bromsar bak. Skivor, belägg och handbroms backar. När jag fick tillbaka bilen så upptäckte jag att handbromsen inte fungerar. Fick tid för justering där dem fixat så handbromsen. Påväg hem därifrån så börjar det lukta bränt och bilen känns trött så jag stannar vid vägkanten och tar mig en kik. Fälgarna var så varma att det inte gick att ta på dem. Ja då var det ju bara parkera bilen hos en bekant och lifta hem för att köra in bilen igen på Mekonomen dagen därpå.
Denna gång hade Mekonomen varit ordentliga och haft inne bilen på Bilprovningen efter justering där värdena på bromsarna blev 1.9 och 2.0. Fick givetvis se papper på detta så allt grönt.
Men i vanlig ordning, påväg hem därifrån med bilen så känns inte allt rätt. Det är djupa revor runt höger bromsskiva så jag kör in bilen i garaget och lyfter av fälgen och upptäcker detta...
Ska nya skivor se ut såhär?!
Ett bladmått på 0,10mm gick inte att få mellan bromsok och fälg.
Gummipluggarna för infäsningen av oket saknas helt.
Slitagevarnaren är prydligt upphängd runt bränsleslangen.
Jag har ingen aning om hur det ser ut på vänster sida, säkerligen likadant men jag blev så ***** less. Två gånger har bilen varit in på Mekonomen efter bromsbytet och det är ännu inte rätt.
Jag vågar fan inte låta dem skruva i min bil längre. Detta kostade mig 8000kr. Riktigt bra kvalitet!!! Ångrar att jag inte åkte in på BMW verkstan direkt, dem hade dessutom billigare pris på detta upptäckte jag i efterhand
Inget illa om kundmottagningen på Mekonomen, dem har varit hjälpsamma och försökt lösa detta. Men någon klåpare till mekaniker/tekniker verkar ju inte veta vad han håller på med på verkstan där.
Senaste: Nu är bilen hel igen. Det visade sig att dem monterat hjullagret fel när detta byttes för 1-2 mån sedan. Detta uppenbarade sig inte med dem gamla skivorna då dem givetvis inte var lika tjocka som dem nya skivorna som sitter på. Så dem har bytt hjullager och den svarvade skivan. Fick 8 liter olja till bilen som plåster på såren.