PjukeN skrev:
zzr94092 skrev:
Tycker att det låter som en ABS givare..eller är det lösa tandhjul på den bilen? När du mäter ohm värden så ska du inte snurra på hjulen,mäter du däremot milivolt så ska du snurra på hjulet,..
okej ja jag är lite lur på det jag med. lösa tandhjul? när man tittar in I hålet om man tar bort en abs givare ser de ut som en kugg krans som eller vad man ska kalla det, som sitter på driv axeln.
ska prova mäta om igen nästa gång jag blir ledig.
Lasse62 skrev:
Har du möjligen eftermarknads xenon?
Jag hade förut på halvljusen. dock ligger ballasterna fortfarande kvar I motorutrymmet, ska plocka bort dom för dom kanske kan störa?
Leta upp någon med VCDS eller liknande så kommer du spare en hel del tid och huvudbry. Det ska ligga felkod om abs lampan varit tänd. Dessutom kan du då få hjälp att läsa alla värden från sensorerna.
Som föreslaget av Lasse62 så kan ballaster av dålig kvalite ställa till djävulska saker när de läcker ohemula mängder elektriska emissioner. I synnerhet om de är direkt kopplade på lampmatningen och inte via extra relä. Många ECU har brunnit upp på det sättet, eller skapat obegripliga fel.
Senast redigerat av Soulman (15 juli 2018)
Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017