Hej!
Min bil blev bärgad i söndags, till en stor bilverkstadskedja. Jag ville inte ha den dit, men bärgaren insisterade på det, och sa att de inte körde så långt jag ville - fult, men jag tillät det ske.
Veckan kom igång, och hittade till verkstan först idag onsdag. Meddelar dem att bilen ska flyttas på fredag morgon då den inte är på rätt verkstad. Det visar sig då att de redan påbörjat arbete (monterat av del av drivaxeln som var av). Säger att de vill ha 700:- nåt för felsökning.
Bilbärgaren hade skrivit mitt nummer fel, och verkstaden hade försökt nå mig på fel nummer, men inte gjort något mer. Hade de sökt upp ägaren hade de kunnat hitta numret där också, men det har de inte gjort.
De får väl inte påbörja arbete utan att jag godkänt det, inte ens felsökning utan kontakt med mig.
Jag sa att jag inte tänker betala något, inget avtal har ingåtts, jag har inte blivit underättad om något.
https://www.konsumentverket.se/globalas … verket.pdfDet ska väl räcka för att jag inte ska betala något? Jag tänkte kanske ändå bjuda på lite fika, för det är ju inte kul för någon part.