13 mars 2020
Trådstartare
Hej ! Jag har precis köpt en ny bil för en vecka sedan, Saab 9-3 sportsedan 03.
Bilen är ny servad från verkstaden jag köpte bilen ifrån och besiktat, papper finns på det.
Men dock så märkte jag av redan dagen efter vid ett tillfälle på motorvägen att bilen rykte/hackade fram runt 80-120 km/h och mellan 2x-3x rpm.
Jag ignorerade problemet första gången jag upptäckte det, men efter några dagar så kunde jag tydligt göra en slutsats om att det år något fel på bilen. Jag är ingen bilexpert men har försökt att googla mig fram utan nå vidare resultat. Nu efter 1 veckas användning av bilen så vågar jag ej köra bilen. Den rycker sig kraftigt fram och dör flera gånger på vägen, senast igår när jag skulle kolla hur motorn mådde så gick den tungt på tomgång , rpm mätarn gick under 1000 och tillslut dog bilen, numera låter bilen som en traktor och låter som att motorn ska hoppa ur bilen. Jag har förstått att man ska felsöka osv,, o kolla vanliga problem som lmm, tändstift, olja osv... men jag kommer inte ens iväg till affären och jag vet inte vilka verktyg och vilka åtgärder jag borde göra.
Jag ber om all hjälp jag kan få <3
Ps bilen är ny servad.