Hej! Får man fråga varför du ska sätta på ett 2,5" system? Original är väl 50mm?! Katten/lamda bör du naturligtvis ha kvar för avgasreningens skull och kanske även för motorstyrningens skull
Hej! Får man fråga varför du ska sätta på ett 2,5" system? Original är väl 50mm?! Katten/lamda bör du naturligtvis ha kvar för avgasreningens skull och kanske även för motorstyrningens skull
Ska sätta 2,5 tums för att få bättre vridmoment. Samt lite fränare ljud så att säga.
Hej! Får man fråga varför du ska sätta på ett 2,5" system? Original är väl 50mm?! Katten/lamda bör du naturligtvis ha kvar för avgasreningens skull och kanske även för motorstyrningens skull
Ska sätta 2,5 tums för att få bättre vridmoment. Samt lite fränare ljud så att säga.
Den kanske tappar några hk men fränt låter det troligen.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hej! Du lär inte vinna några hästar bara för att du går upp i dimension, snarare tvärt om.
Byter som sagt även extraktorgrenrör.
Ja i kombination med extraktorgrenrör så kan det definitivt betyda en hel del, men är det då ett beräknat extraktor, något märke/modell som flitigt används med dokumenterade resultat?
Jag frågar då jag pysslat lite med Honda under åren och "rätt" extraktorrör betyder 5-10% effektökning men "fel" betyder förlorad effekt. I Hondavärlden finns miljarder med människor som testat allt, där kan man kopiera "facit". Detsamma bör gälla Volvo tycker jag?
jag är fortfarande fundersam över Lambdan, vad händer om du klipper den..?
Avi3ator skrev:
jaka54 skrev:
Hej! Får man fråga varför du ska sätta på ett 2,5" system? Original är väl 50mm?! Katten/lamda bör du naturligtvis ha kvar för avgasreningens skull och kanske även för motorstyrningens skull
Ska sätta 2,5 tums för att få bättre vridmoment. Samt lite fränare ljud så att säga.
Vill kommentera det här också, förmodligen klipper du vridet med en större diameter, men ökar eventuell toppeffekt på höga varv.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hej! Du lär inte vinna några hästar bara för att du går upp i dimension, snarare tvärt om.
Byter som sagt även extraktorgrenrör.
Ja i kombination med extraktorgrenrör så kan det definitivt betyda en hel del, men är det då ett beräknat extraktor, något märke/modell som flitigt används med dokumenterade resultat?
Jag frågar då jag pysslat lite med Honda under åren och "rätt" extraktorrör betyder 5-10% effektökning men "fel" betyder förlorad effekt. I Hondavärlden finns miljarder med människor som testat allt, där kan man kopiera "facit". Detsamma bör gälla Volvo tycker jag?
jag är fortfarande fundersam över Lambdan, vad händer om du klipper den..?
Avi3ator skrev:
jaka54 skrev:
Hej! Får man fråga varför du ska sätta på ett 2,5" system? Original är väl 50mm?! Katten/lamda bör du naturligtvis ha kvar för avgasreningens skull och kanske även för motorstyrningens skull
Ska sätta 2,5 tums för att få bättre vridmoment. Samt lite fränare ljud så att säga.
Vill kommentera det här också, förmodligen klipper du vridet med en större diameter, men ökar eventuell toppeffekt på höga varv.
Det är ett "Extraktorgrenrör 740, 940 16V" från KLRacing. Har pratat lite med dom och enligt dom ska det blir bättre vridmoment med 2,5tums också. Kommer inte klippa lambdan då många säger att bilen kommer att gå sämre