Uppenbarligen vet jag inte hur man tar sig i och ur förarstolen. Har haft bilen i fyra år och då såg läderklädseln ut som ny. Nu har sömmen i förarstolens nedre del av ryggstödet gått upp, dessutom har stolen fått ett fult slitage på denna del. Inte vackert. Hur fixas sånt här på bästa sätt, om man inte vill dölja eländet med en klädsel. Är inte tok-händig så jobbet måste göras av någon annan än mig. Vore toppen om ni här i forumet kan peka mig i rätt riktning.
Ser ut att vara en sportstol/R-line stol i skinn? I så fall skulle jag kolla om inte skroten har en fräsch stol att sälja. Med tanke på skadan på lädret är det inte mycket att fixa om du inte vill lappa klädseln, så en beggad i bättre skick vore nog värt att fundera på. De där skålade stolarna slits hårt och läder ger inte med sig lika mycket som t.ex tyg (som jag hade i min Passat), utan det slits sönder till slut...
Det behöver faktiskt inte bli så dyrt som man kanske kunde tro, om det bara är en stol Du behöver. En snabb sökning på bildelsbasen visar att det finns 37 förarstolar till salu på skrotarna. Inte alla dessa är rätt sort (standardstolen är förutom sjukt ful, även sjukt obekväm! Även med läder...) utan även andra färger. De flesta verkar ligga nånstans mellan 1000kr och 2500kr för en stol. Annars är det läge att fynda en komplett inredning. Finns en i svart skinn för 4000kr t.ex
Hej! Nja! Colorglo fixar nog bara färgen, inte den trasiga sömmen. Sömmen är ganska enkel att fixa själv. Men... Jag skulle ta kontakt med Alfa bilklädsel i stockholm eller någon annan sadelmakare.