Hej alla fordonskunniga! Jag har ett stort problem med min bil. Det läcker in vatten någonstans, det blir superblött på golvet vid passagerarsätet och i baksätet, nästan inget under förarsätet. Det är inte blött i handskfacket, men på golven är det dyngsurt.
Vi har testat att en sitter inne i bilen och den andra spolar bilen med vatten på olika sätt men det blir inte blött då. Vi har funderat på om det kommer underifrån bilen, men det blir blött när det regnar även om bilen står still på parkeringen, därför bör det ju inte komma underifrån. Framrutan är nybytt men problemet fanns redan innan det. Är det någon som har haft liknande problem eller har någon tanke på vart det kan komma ifrån?
Garanterat dräneringen under batteriet. Jag hade X-antal cm med vatten på passagerarsidan i min passat till följd av att dräneringen under batteriet var täppt.
Det är ungefär lika standard som lysande motorlampa.
Dörrarna är vanliga att de läcker in med. Tätningarna i hela jäkla bilen brukar ge upp. Samma med bakluckan. Börja med torpeden den är enklast. Sen får du gå på dörrarna.