candyweiss skrev:
Growe skrev:
candyweiss skrev:
Max 180 cm om det ska vara riktigt bra.
är 183 fungerar ju utan tvekan.. men i och ur är en HELT annan grej.. och när jag sist klev i och ur en Miata var 2004-2005 så nu när man är vig som ett kassa skåp så lär det vara rätt besvärligt med taket kvar
)
bara att köpa en ls maskin och montera så den har lite motor oxå blir lite mer manlig med 500+hk
Absolut, visst fungerar det, men det är inte behagligt när man kommer ut på landsväg eller 90-vägar. Och som du säger, lite trött motor. Jag ägde en Lotus Elan -91 med 167 hk, den gick riktigt bra och snacka om grym väghållning. Men den är precis som Miatan enligt mig, max 180 cm.
jo 1.6an jag testade hade motorn som hade allt man inte önskade typ
men iövrigt en trevlig bil.. nu plågade jag inte bilen.. eftersom det var en kundbil. tror längd problemet löser sig med någon svänga fort stol. dom brukar vara lite smalare så det är ju ett lättlöst problem. framför allt med bes vart annat år..
största nackdelen är ju att priserna är helt vrickade här i sverige det är en bra bil men för pengarna dom kostar så är det ju lite svårt att kunna se det som en andra bil eller sommarbil för mig iallfall.. sen har ju Miatan stämpeln den har.. fast hellre en Miata än en Porsche Boxter ;-)
Senast redigerat av Growe (30 juli 2020)
Kör fort så hinner inget hända...