Det finns ett stort bilintresse bland yngre och äldre i Sverige.
Trots detta finns det inte på lång väg tillräckligt med garage för de som behöver . Varken att hyra eller köpa. Det finns inte ens en bit tomt där man kan bygga sig ett garage.
Nu undrar man varför är det så?
Svaret är, tråkigt nog, att myndigheter i Sverige är inte intresserade av sina medborgares behov.
Därför finns inte heller att uppbringa en liten lokal för t.ex. en mek. verkstad eller dylikt.
Nu tycker nästan alla att detta är fullt normalt. Varför skall man bygga garage?
Och varför skall någon flitig människa med bra ideer få möjlighet att gör verklighet av sina drömmar?
Men enligt mig är detta synnerligen onormalt och förödande.
Överallt byggs bostäder men ingen plats för mindre industri eller hobby byggs. Det struntar man helt enkelt i.
Och därför har vi nu dessa bileldningar och andra våldsamheter. Men ingen fattar detta.
I varje NORMALT samhälle finns det ”utrymme” både för fattig och för rik.
Jag själv kan inte köpa mig en villa för 3miljoner bara för att jag behöver ett garage.
Och ingen annan heller.
Men som sagt, myndigheterna struntar totalt i detta. Och arkitekterna har inte sett en
Bilintresserad människa med smutsiga händer, och vet inte vad detta fenomen är.
Jag skulle vara tacksam om andra bilintresserade ville yttra sig ang. Detta.
Och kanske kunde komma med förslag och synpunkter.
Själv har jag försökt med ”RETRO STREET” in facebook.
En väg eller område där folk med ideer och arbetsvilja kan utveckla sina ideer eller hobbies
Utan att bli ruinerade på 3 veckor.
Denna ide finns även på min hemsida lh-solutions.eu
Hälsningar
Leif