2 november 2020
Trådstartare
Okej, vart inne och fick offert på två Opel Corsa lagerbilar.
Den ena basmodellen Edition, den andra nivån över (elegance)
Precis under 300k för Edition. 40k till för Elegance, och det enda jag egentligen verkligen skulle vilja ha från det paketet är adaptiv farthållare. Annars är det ju såklart massor med mer utrustning som ingår i Elegancepaketet som matrix-led framljus, led bakljus, navigation, nyckelfritt open & start-system, dödavinkelvarnare, nått meningslöst stylepack och den färgen jag egentligen vill ha. Milkostnaden i min kalkyl skiljer 1 kr milen.
Tänker att navigation är onödigt när det finns Mirror-Link i multimedieenheten där man kan köra ABRP eller Google Maps om man behöver navigation?
Är extra utrustningen värd 40k? eller rättare sagt, kommer jag sakna den om jag aldrig haft den? Backkamera t.ex är standard, bara det är en uppgradering från idag.
Tänker att vilja jag ha en anna färg kostar det inte ens 40k att foliera bilen och då skyddar man lacken också samtidigt som en vit bil behåller värdet bättre än en knallorange.
Handlaren va inte på mitt spår att inte köpa mer utrustning än jag behöver, han ville gärna sälja den dyrare såklart men rekommenderade den billigare, han tror det räcker och eftersom extra utrustning ger en högre värdeminskning.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!