3024
Sök

Montering av japsdämpare

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
25 november 2005
Trådstartare
Tjenis.

Har köpt mig en fet liten japsdämpare till min Vectra B, och skulle höra om någon har några monteringstips till en sån här? upphängning osv? För det är ju mindre lätt med fästen på en sån här..

2,5 tums anslutning, så får köpa en adapter så den passar in på vectran, så pass är jag med smile

Någon kanske har en bild på hur sin montering ser ut?
tacksam för det mesta..smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
25 november 2005
Trådstartare
tack, det skulle behövas! du kan gärna mejla bilder till dailo86@hotmail..

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B ST2000 ( såld )

271 Inlägg
25 november 2005
Finns Rosfria upphängsningsband att köpa! Jag tog min på jobbet. (hydroscand) Bara att slå om dämpare och bocka till restbiten och fästa det i orginal upphängningen! Montera japs dämpare tar bara 30 min! smile

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
25 november 2005
Trådstartare
tusen tack, ja det var nått som benan som ja hade tänkt mig, men sen hur original upphängningen matchar dämparn är ju en annan sak, originaldämparn är ungefär lika stor som en flodhäst på vectra b.. tongue men det löser sig nog smile återigen, tack för tipsen.. och mejla på för tusan!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B ST2000 ( såld )

13 Inlägg
26 november 2005
mina tänder är sneda... dom passar inte min mun...
gissar på att om din dämpare (eftersom det inte passar med resten av avgassystemet) är det enda du sätter dit (från grenrör och framåt/bakåt dvs) så gör den ingen skillnad i prestanda ändå... förutom kosmetiken då, och ljudet...
lika "bra" att köpa ett ändrör?

BMW Power
2 362 Inlägg
26 november 2005
limbfork skrev:
mina tänder är sneda... dom passar inte min mun...
gissar på att om din dämpare (eftersom det inte passar med resten av avgassystemet) är det enda du sätter dit (från grenrör och framåt/bakåt dvs) så gör den ingen skillnad i prestanda ändå... förutom kosmetiken då, och ljudet...
lika "bra" att köpa ett ändrör?

men vafan.. inget jävla ändrör tongue ser så jävla fult ut big_smile. japp ljudet blir helt klart så jävla gött med japsdämpare tongue

BMW, bogsering med wire :/

Evolution
1 627 Inlägg
26 november 2005
har en bild när jag monterat de på min på mitt kollage men den sitter inte riktigt bra

Fäll ner pungen och landa

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
26 november 2005
Trådstartare
åh herregud. Limbfork, vart är din bil? jag ser ingen på din sida? lite tragiskt att slänga kommentarer när man inte ens själv vågar visa vad man kör/gör med bilen.
Det är sånna som du som borde bli avstängda härifrån, gör ju ingen större nytta ändå.
Om du hade vart lite nogrann med att kolla ex vad min bil har för utgångsprestanda, ( 115hk), så frågar jag dig då, är det en så stor jävla idé att bygga ett helt nytt avgassystem för att få lite prestanda i den bilen? haha, nej knappast. Bilen är inte till för stripen, utan för syns skull endast.Styling kallas det, hört den termen?
Jag vill helt enkelt bara ha ett lite goare ljud i bilen, får jag det med ditt snygga ändrör från biltema? Eller jag kanske kan anlita dig för att sitta i skuffen och göra ljudeffekter? du verkar inte ha så mycket mer vettigt för dig på dagarna ändå...?
Vill jag köra rejs tar jag den andra vectra'n i familjen som har lite prestanda redan.
godnatt.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B ST2000 ( såld )

13 Inlägg
27 november 2005
ta det inte så allvarligt, klockan var trots allt fyra på natten smile
förlåt om jag gjorde dig upprörd!

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
27 november 2005
Trådstartare
nej ja såg det med, tyckte bara det lite lät grinigt.. men ja vet vad tiden gör vid en på den tidpunkten wink

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B ST2000 ( såld )

Sök