Ändock en god och kvalificerad gissning med tanke på avsaknaden av vital information såsom belysningstyp och utrustningsnivå.
Mig veterligen så finns det både bixenon, xenon m halogen helljus samt kombination av automatisk kurvljus och avbländning till den modell du efterfrågar.
Ändock en god och kvalificerad gissning med tanke på avsaknaden av vital information såsom belysningstyp och utrustningsnivå.
Mig veterligen så finns det både bixenon, xenon m halogen helljus samt kombination av automatisk kurvljus och avbländning till den modell du efterfrågar.
Så matningen för helljus har olika färg på kabeln i kabelstammen beroende på vilken strålkastare bilen har...? Säker på det?
Den har iaf ABL, så det är den sortens kabelstam då...
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Ändock en god och kvalificerad gissning med tanke på avsaknaden av vital information såsom belysningstyp och utrustningsnivå.
Mig veterligen så finns det både bixenon, xenon m halogen helljus samt kombination av automatisk kurvljus och avbländning till den modell du efterfrågar.
Så matningen för helljus har olika färg på kabeln i kabelstammen beroende på vilken strålkastare bilen har...? Säker på det?
Den har iaf ABL, så det är den sortens kabelstam då...
ABL är som jag förstår det kurvljus för halvljuset, har du då exempelvis halogen på helljuset (H7 lampa?) Så tar du givetvis helljussignal direkt från halogenlampan (har för mig att det är en brun kabel).
Om bilen däremot har exempelvis bixenon (som jag misstänker också kan ha ABL och även ABH) så skall du ta styrströmmen från solenoiden som styr själva ljusreflektorn i lampan.
Kabeln till ljusreflektorns solenoid är brun/grå (0.35 mm^2).
I vissa fall med ABH så kan solenoiden istället vara en servomotor och då får man tyvärr ingen konstant plussignal vid tillslag av helljus.
F.ö hade/har inte volvo en dedikterad kontakt för extraljus i motorutrymmet som man kan använda?
Ändock en god och kvalificerad gissning med tanke på avsaknaden av vital information såsom belysningstyp och utrustningsnivå.
Mig veterligen så finns det både bixenon, xenon m halogen helljus samt kombination av automatisk kurvljus och avbländning till den modell du efterfrågar.
Så matningen för helljus har olika färg på kabeln i kabelstammen beroende på vilken strålkastare bilen har...? Säker på det?
Den har iaf ABL, så det är den sortens kabelstam då...
ABL är som jag förstår det kurvljus för halvljuset, har du då exempelvis halogen på helljuset (H7 lampa?) Så tar du givetvis helljussignal direkt från halogenlampan (har för mig att det är en brun kabel).
Om bilen däremot har exempelvis bixenon (som jag misstänker också kan ha ABL och även ABH) så skall du ta styrströmmen från solenoiden som styr själva ljusreflektorn i lampan.
Kabeln till ljusreflektorns solenoid är brun/grå (0.35 mm^2).
I vissa fall med ABH så kan solenoiden istället vara en servomotor och då får man tyvärr ingen konstant plussignal vid tillslag av helljus.
F.ö hade/har inte volvo en dedikterad kontakt för extraljus i motorutrymmet som man kan använda?
Och eftersom det skiljer så pass mycket i strålkastarna, men jag antog att kablaget ut från bilen är detsamma oavsett, så är min fråga fortfarande vad helljuskabeln har för färg...
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/