3209
Sök

Bränner säkring 1 hela tiden

33 Inlägg
25 april 2021
Trådstartare
Hej, har en Volvo 945 ltt från 98 som jag bara skulle starta idag som vanligt och då börja den börja låta som en traktor på tomgången efter en liten stund sen då stängde jag av den och när jag skulle starta den då starta den ej. Och det var för säkring 1 hade gått. Och då jag bytte säkring startade den DOCK bara i några sekunder sen gick säkringen igen. Sen prova jag nå gånger till men säkringen går hela tiden. Förstår inte hur felet kan bara komma sådär från ingenstans? Det är ”fuel pump” ”engine control” säkringen som går nr1

* Voff voff *
10 597 Inlägg
25 april 2021
Eliasw skrev:
Hej, har en Volvo 945 ltt från 98 som jag bara skulle starta idag som vanligt och då börja den börja låta som en traktor på tomgången efter en liten stund sen då stängde jag av den och när jag skulle starta den då starta den ej. Och det var för säkring 1 hade gått. Och då jag bytte säkring startade den DOCK bara i några sekunder sen gick säkringen igen. Sen prova jag nå gånger till men säkringen går hela tiden. Förstår inte hur felet kan bara komma sådär från ingenstans? Det är ”fuel pump” ”engine control” säkringen som går nr1

Om säkringen till bränslepumpen går så är sannolikt bränslepumpen (eller dess kablage) trasigt.

Dom flesta fel kommer från ingenstans, för innan dom kommer är där inget fel... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

33 Inlägg
26 april 2021
Trådstartare
Jo sant men jag bytte nyligen lambdasond också då jag skarva ihop kablarna själv, nån sa att de kan vara kortis där också vid lambdasond eller?

6 064 Inlägg
26 april 2021
Lambdasonden har en förvärmning som drar ganska mycket ström, jag vet inte om det är en egen säkring eller om det går från motorstyrningen. Men det är helt klart läge att kolla hur det står till med skarvningen där.

914 Inlägg
26 april 2021
har hänt att motorhärvan skavt mot motorblocket under insuget.

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök