uhlin skrev:
Att det är samma behållare kan nog stämma men brukar va liksom en egen behållare inuti just för koppling.
Japp. Korrekt.
Just därför kan man få trubbel med kopplingen om bfomsvätskenivån är för låg. Kopplingen har en egen kammare, och fylls inte föränn man nästan överfyllt koppen.
Därför kan man ha för lite vätska utan att det syns så väl.
Jag skulle börja med att säkerställa att vätska finns. Lämna inte koppen fylld över max. Sug ur om nödvändigt.
Tryck därefter kopplingen åtskilliga gånger innan motorn startas och kopplingen testas.
Enkelt och billigt försök.
Kopplingen luftar sig själv skapligt, så länge man kan manövrera solfjädern, vilket trådskaparen kan. Annars skulle den vara helt okörbar.
Ett tomt system kan vara ett elände.att lufta
Funkar det inte bättre efter fyllnad, eller om det fanns vätska, är det fel på hydrualiken. Vilken är svårt att avgöra, men slavcylindern sitter OFTA inne mellan motor och låda = kostsamt byte.
Stillastående med koppling nere står allt i växellådan stilla. Problem att växla stilla stående med motor igång är alltså kopplingsfel om de går problemfritt med motor av.