3588
Sök

945a bluddrar och katalysatorn glöder

28 Inlägg
16 oktober 2022
Trådstartare
#1
Tjenare har en b230ftt från -98 som krånglat sen dagen jag köpte den

Sammanfattning av mitt problem
När jag köpte bilen så ville den inte alls starta sen kollade jag och farsan på det och det visade sig vara rotorn.så vi fick den att starta och allt men vi var inte riktigt nöjda då den gick ojämnt och dog vid körning så vi tänkte och tänkte så vi kollade svänghjulet men det stod rätt och allt i tändsystemet men inget hjälpte men tillslut så byte vi ut tändspolen och öppnade den gamla hade en spricka i sig så nu i skrivande stund startar den perfekt men nu går han ojämnt och mycket fett och tändstiften är igen sotade och katalysator var illröd och vet inte vad det är med skiten helt ärligt

Det jag bytt
Tändstift från mekonomen
Rotor
Fördelare
Tändkablar
Vevaxelgivare
Tändspole
Styrbox båda boxarna för att vara exakt
Labdasonde
Ja allt kan man säga
Har även Volvo blåa original spridare
Har byt spridarelä
Byt bränslefilter

Och har slut på idéer nu

6 060 Inlägg
16 oktober 2022
#2
LMM? Låter ju som det är något med insprutningen som gör att den går för fett.

* Voff voff *
10 588 Inlägg
16 oktober 2022
#3
Ojämnt gång, igensotade stift och glödande katalysator får iaf mig att fundera på om tändningen (och då kanske i förlängningen kamremmen) står rätt...?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

5 686 Inlägg
16 oktober 2022
#4
Skulle gissa på defekt katalysator.

Banka med handen på katalysatorn, skramlar det i den är den 100% skrot.

Om inte så hade jag ändå provat köra bilen utan katalysator för att utesluta den.


4 146 Inlägg
16 oktober 2022
#5
Täppt katalysator eller felaktigt ställd kamrem gissar jag på.



Sök