Arbetet fortgår och bilen har nån gång i sin historia varit med om någon krock. Det syntes i nosen men där är allt bytt så nu finns det inget spår av det.
Men i samband av denna krock så har även panelen tryckts in lite men dom har inte åtgärdat det tillräckligt.
Som ni ser på bilderna så är den lite innanför luckan. Så det fick riktas till så nu passar det mycket bättre 😊
Så nu är det bara att få till resten av panelen så den blir så rak som möjligt i plåten ✌️
En mindre uppdatering får det bli denna söndagen. Inte fått så mycket gjort. Har rättat till framme i nosen, det som är kvar är att slipa svetsen och knacka rätt lite plåt men mina slipband tog slut så väntar på nya. Fram tills jag fått dom så kan jag inte göra klart där 👎
Tyvärr sätter det stopp för flera saker som jag inte kan göra klart då jag bestämt mig att göra klart helt och hållet i nosen nu innan jag vandrar vidare bakåt.
Men här kommer lite bilder på det som hunnits med under veckan. Som sagt så ska svetsarna slipas ned så det blir jämt och fint 👍
I väntan på grejer så passa jag på att rikta fram panelerna. Dom har svetsat igen listhål, antennhål och gjort andra fula lagningar som har gjort att plåten har slagit sig väldigt mycket.
Svårt att få bild på hur dåliga dom var men nog ser man lite skillnad på före och efter iallafall 😊 hammare och mothåll gick varmt
Nu är det bara borra upp hålen för listerna så är panelerna mer eller mindre klara. Hittar säkert något litet som rättas till senare.
Fick lite gjort idag med. Fick åka och ta lite mått för listhålen hos Fahlke Classic Cars. Gillar ni gamla VW och Porsche så gå in på Facebook och Instagram och följ dom 🙂 otroligt hantverk och hög nivå på jobben!
Det är ännu roligare att få vara med och jobba på dom bilarna, då vi står för lackjobben på mitt jobb 😃
Så nu har jag borrat listhålen på frampanelerna och även bytt ut en liten bit plåt så nu är nosen klar i plåtväg. Så äntligen kan jag strycka det på listan.
Inte hänt speciellt mycket sen senast. Jag har märkt upp resterande hål för lister och borrat upp dom. Även lagt igen lite fler hål i bagaget som inte kommer att användas.
Har beställt lite delar till svetsen för lite service och underhåll. Tills jag får dom delarna kan jag inte svetsa något mer. Ska slipa lite mer svetsar och städa garaget ordentligt innan jag fortsätter.
Behöver även byta sprintarna i gångjärnen då dom glappar alldeles för mycket. Så hur jag ska göra där vet jag inte ännu. Är standard att dom sitter fast något kopiöst och något verktyg för att pressa ut dom är svårt att hitta för dom brukar oftast gå sönder. Så kan bli så att jag borrar ut dom ur dörren och får upp dom i verkstadspressen och pressar ut dom så istället 🙂 finns nya eftermarknad gångjärn att köpa och dom skruvas fast då original sitter nitade men ska klura lite mer på det.