3394
Sök

Greddy type S (Dumpventils fråga) volvo C70 t5

66 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Vet att det säkert finns grymt många likadana trådar men jag gör en ny ändå!
Har beställt en Greddy type S dump.. och undrar ifall det kommer bli några problem med att montera den på min c70 t5? Vissa säger att det inte är nått problem och några säger att lmm kan gå sönder hmm

Är det någon med den motorn som vet?

//falken
Senast redigerat av falk (11 juli 2007)

This shit's gone way to far!

37 Inlägg
10 juli 2007
falk skrev:
Vet att det säkert finns grymt många likadana trådar men jag gör en ny ändå!
Har beställt en Greddy type S dump.. och undrar ifall det kommer bli några problem med att montera den på min c70 t5? Vissa säger att det inte är nått problem och några säger att lmm kan gå sönder hmm

Är det någon med den motorn som vet?

//falken

har inte den motorn direkt, men jag har väldigt svårt att tänka mig att lmm skulle gå sönder. kan bli problem med motorelektronik lampan däremot om du tänkt köra dumpen öppen, eftersom lmm då beräknar fel mångd luft.
Senast redigerat av MrJonez (10 juli 2007)

66 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Går det ställa om då?

37 Inlägg
10 juli 2007
falk skrev:
Går det ställa om då?

tror inte det, men som sagt vet inte säkert om d e ett problem på t5orna. på vissa bilar där lampan tänds kan d funka att släcka lampan med en diagnosdator. jag gjorde d senast på en audi tt får några veckor sedan.
d som brukar ha sönder lmm brukar snarare vara öppna(inoljade) luftfilter

37 Inlägg
10 juli 2007
ett tips, ändra trådnamnet och skriv in att d gäller en t5:a så får du säkert svar från nån som vet bättre

Finnjävel ;)
24 Inlägg
11 juli 2007
Själva motorlampan är väl det minsta bekymret.
Om bilen har lmm så bör du vara mer orolig över att bilen kommer att gå skit då luft/bränsleblandningen blir fel då du dumpar ut redan uppmätt luft.
Kan vara riktigt illa för motorn.

Image is nothing - Boost is everything

37 Inlägg
11 juli 2007
pade skrev:
Själva motorlampan är väl det minsta bekymret.
Om bilen har lmm så bör du vara mer orolig över att bilen kommer att gå skit då luft/bränsleblandningen blir fel då du dumpar ut redan uppmätt luft.
Kan vara riktigt illa för motorn.

Nu får jo motorn ioförsig för fet blandning efter dumpning så d e inte så farligt. D e dock självklart inte jättebra. D jag menar med lampan e att d inte går att besiktiga bilen med lysande lampa så d kan bli ett väldigt stort problem.

66 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Är ni säker på att det blir så då? Har sett ett par s60is och c70 t5or med öppen dump som verkar gå bra.. det är inte samma motor som i 850isarna men fortfarande volvo 5or och dom har jag också sett öppna på =/ Får väll prova helt enkelt, förhoppningsvis så går det smile

37 Inlägg
11 juli 2007
falk skrev:
Är ni säker på att det blir så då? Har sett ett par s60is och c70 t5or med öppen dump som verkar gå bra.. det är inte samma motor som i 850isarna men fortfarande volvo 5or och dom har jag också sett öppna på =/ Får väll prova helt enkelt, förhoppningsvis så går det smile

ja gör d, farligt e d inte. sen känner du ju förhoppningsvis om den går märkbart illa;)

66 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Jorå, det gör jag, förhoppningsvis gör den inte det smile Den dumpen är så frukantsvärt skönt ljud i tycker jag smile

Tack för alla svaren!
Senast redigerat av falk (11 juli 2007)

Sök