Tjena!
Jag har en Ford MONDEO IV Turnier (BA7) 2010, och jag tappade avgasröret häromdagen, efter en liten inspektion så märker jag att pinnarna som avgasröret hänger i minst sagt var sletna, sen verkar det som att när pinnarna gick av o avgasröret ramlade ner så slet det upp fästet i ett flexrör.
På min bil så finns det bara en skarv i typ mitten av avgasröret, så det verkar som att jag inte kan få ner röret o jobba på det utanför bilen? Så känns som ända alternativet är att laga det medans det sitter kvar i bilen.
Så plan är att köpa upphängningsklämmor på biltema för o lösa upphängningen, flexröret känns desto jobbigare o laga, men min nuvarande tanke är att köpa ett universialflexrör från biltema, samt monteringspasta och två avgasrörsklämmor, såga av avgasröret o sen byta ut det mot den nya.
Som Ämnesrubriken lyder så letar jag efter åsikter från er som har mer erfarenhet att skruva i bilar än mig, om jag tänker rätt? och det är en bra lösning på problemet, bifogar bilder, alla kommentarer är guld!
Tack på förhand! Linus!