Köpte den ambulance med halva milion kilometrs, motor startade inte, golv och trösklar var rostad. Svetsade trösklar, golv, back kjulkant. Bytade bensinpump, startade motorn. Sen bytade kamrem,vatenpump, tändstift, bromsskivor... Visa mer
Idag ska besiktas sista gång med bensinmotor, ska köra litte..... nästa monad ska besöka elmotor säljare i Linköping, prata hur ska monteras el Motor. Jag fundera montera elmotor direkt på multilink bakaxeln.
Senast redigerat av Retrovilnis (11 september 2023)
Jag vet inte precis idag. 5 oktober jag åka till Linköping och prata mer om min projektidea med elmotorsaljare SirM. Min idea är montera elmotor direkt på multilink bakaxeln och i starten använda 8 st vanliga bilbatteri. Senare kanske tesla bateri......
Jag vet inte precis idag. 5 oktober jag åka till Linköping och prata mer om min projektidea med elmotorsaljare SirM. Min idea är montera elmotor direkt på multilink bakaxeln och i starten använda 8 st vanliga bilbatteri. Senare kanske tesla bateri......
Ser fram emot fortsättningen (även om jag inte riktigt tror på idén med bilbatterier). :-) Kan rekommendera facebooksidan Elbilsbyggen Sverige, där finns mycket kunskap i ämnet.