Tjena, tänkte starta en liten projekttråd för o dela med mig om mitt nuvarande projekt. Det är i grunden en vanlig 740gl, målet är att få den i väldigt bra skick och ska vara brukbar till 100%. Just nu är det mycket gjort såsom styling, renovering och uppfräschning. stylingen består av: V-star fälgar, träinlägg, sänkfjädrar, hovabakljus, breda kromlisterna, ombyggda dörrsidor och classic lackade backspeglar.
Massor av delar som är utbytta såsom: De mesta i bromsväg, lite omlackerade delar på firma, motorn bytte jag toppen på till en 531a då den gamla var skev från när förra ägaren hade den. En sotningssats blev bytt i samband med toppen. De mesta servicedelarna byttes när jag köpte bilen.
Nu till de roliga. Ända sedan jag köpte bilen så har jag varit trött på hur slö den är. Vexellådan som är en sliten ZFlåda gav upp när vi skulle till Elmia så nu är det äntligen dax att byta till en vettigare B230FK med M90. Motorn skall renoveras med nya kolvringar, lager och alla packningar och den ska även målas.
Medans jag ska renovera motorn så ska jag lämna in bilen på lackering av motorutrymme för att få den riktigt fin.
Motorn är helt nerplockad och ligger utspridd över hela garaget, Blocket är nerslipat och tvättat så snart blir det o måla blocket och motera ihop motorn.