3412
Sök

Ford E 350-91 V8 diesel inbrott, problem med tändningslåsets el.

130 Inlägg
28 maj
Trådstartare
#1
Inbrott och kablar på larmcentral avklippta.
Har bara trafikförsäkring
Blev av med verktygslåda och laptop (gammal) larmet gick ibland utan orsak så jag hade klippt bort sirenen.
Bara varningsblinkers störde alltså tjuven.
Efter det här så funkade inte blinkers åt höger och inte startmotorn.
Jag skippade larmet, centralen hängde under säkringshållaren med ett nystan av kablar, nära vänsterfoten.
Jag klippte resterande kablar, isolerade några med 12 volt på.
Bort med centralen. (märke Piranha)
Höger blinkers började fungera.
Snyggade till.
Hittade kablar som går till tändningslåset, en grön som inte höll spänning och inte jordad. Lade 12 volt på den.
Startmotorn snurrade. Det drog 3,5 ampere via startreläet.
Man vill ju inte ha startmotorn igång hela tiden.. Så jag letade kabel som kom från läge två med nyckeln, det som fjädrar tillbaka.
Hittade bara en kabel till som påverkades av startnyckeln.
Blåröd som märkligt nog fick 10 volt på läge 1 och 5 volt på läge 2.
Går väl iofs att bygga en krets som utnyttjar detta..

Får nog bli en startknapp till grön kabel tills vidare, men kan man inte ha i längden
Någon som jobbat med tändningslås på gamla USA-Fordar?


Sök