3151
Sök

Volvo v70 2002 startar inte.

7 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#1
Min v70 från 2002 med 140hk motorn startar helt plötsligt inte. Fungerade normalt en dag för att sedan inte starta morgonen efter. Den startade först några sekunder och gick väldigt konstigt och dog sedan. Samma sak hände 2 gånger till och nu startar den inte alls. Startmotorn går normalt och batteriet är uppladdat. Den får gnista och pumpen går normalt, det kommer bränsle i fuel rail röret. Men trycket i bränslet känns lite lågt då det endast rinner ur en liten mängd när jag släpper på ventilen. Det ska väll nästan spruta ut? Den kan hosta till en släng ibland och den tände på startgas. Vet inte riktigt vart jag ska börja.

244 Inlägg
för 2 timmar sedan
#2
Kamremmen som kuggat eller gått av helt?


7 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#3
Kamremmen såg fin ut och spänd. Kan kolla om den kuggat över men verkar inte som det.

6 032 Inlägg
för 2 timmar sedan
#4
Antagligen bränslepumpen! Det ska vara ca 6 bars tryck på bränslet! -Knacka på pumpen med ett rör eller dyligt och se om den funkar.
Senast redigerat av jaka54 (för 2 timmar sedan)


7 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
#5
Knappt bränsletryck alls. Pumpen pumpar upp bränslet men det är knappt något tryck. Vad borde jag gå på att byta först? Filter, bränsletrycksgivare, pump?


Sök