3458
Sök

Tesla sålde fler bilar än Volvo i september 2024

Ubåtsingenjör
7 287 Inlägg
för 11 timmar sedan
#21
Brådhis skrev:
SportPilot skrev:
Bara för att stilla din nyfikenhet så köptes den i Borgholm
Stilla och ensamt på Öland denna helg, va?
Krigar mig fram bland pumpor och barnvagnar


* Voff voff *
10 453 Inlägg
för 11 timmar sedan
#22
SportPilot skrev:
Brådhis skrev:
SportPilot skrev:

Bara för att stilla din nyfikenhet så köptes den i Borgholm
Stilla och ensamt på Öland denna helg, va?
Krigar mig fram bland pumpor och barnvagnar
Kämpa!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

881 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
#23
zemet skrev:
Jag tycker det är intressant iaf:)

Grannen bytte sin Amarok mot en model Y för några veckor sedan.

0% räntan gör ju bilarna väldigt attraktiva jämfört med konkurenterna.

Jag tror också att Tesla kommer dra iväg ännu mer.

Det verkar ju inte som att IF metalls strejk påverkar Tesla något nämnvärt.
Har dom inte lyckats åstakomma något efter hela denna tiden så känns det som att det kanske är dags att lägga ner alternativt lägga i en extra växel.

Jag tycker dock det är tråkigt och oroväckande att Volvo tappar marknadsandelar i Sverige även om jag inte är speciellt förvånad.

Verkar som Volvo sänkt sina priser en del för att försöka få igång försäljningen.

Volvo XC60 T6 Core Special Edition
Rek. pris 579 900 kr* (ord. rek. pris 689 900 kr)

EX40 Core Special Edition
Rek. pris 584?900 kr (ord. rek. pris 657?800 kr)
Ja det är ju hur flottan kommer se ut i framtiden som påverkas och som bil intresserad är det något jag bryr mig om

Det är svårt att konkurrera med Tesla eftersom både grund priset och ränta gör bilen väldigt billig i jämnförelse med likvärdiga elbilar
Id4 GTX kostar från 668900kr och det saknas både utrustning och fart resurser i jämnförelse med en Y LR som kostar 669000kr

Tesla ökar sin marknadsandel med enbart 4 modeller och få möjligheter till att välja paket
Ett vinnande koncept verkar det som

Synd att Volvo inte klarar av att bygga bilar folk vill ha
Det är ändå jobb i Sverige det handlar om men kina ägda företag tänker nog inte så

IfMetall har gått på en nit tycker jag
Lösnings orienterade Tesla kör förbi deras hinder gång på gång

881 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
#24
Mack skrev:
Väl talat, trubbelturbo.

Ärligt talat bryr jag mig mer om 30-årsdagen för Estoniakatastrofen en dag som denna.
Du kunde ha gjort en tråd i övrigt om den tragedin om det var så viktigt för dig att lyfta det på ett bilforum
Jag antar att du skrev det i samtliga trådstarter i går
Jag förlorade 3 personer där

881 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
#25
Jesper328 skrev:
Den riktiga frågan är ju dock hur många Norrlands som såldes på bolaget under September månad.
Fler än Sofiero?
Fler än Fadölen?

Vill ha siffror på detta.
Det finns säkert något forumet som diskuterar öl
Du gjorde väl ett inlägg där
Det här är väl ett bilforum
Inte ett forum om dålig öl

881 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
#26
chrizz skrev:
Det är väl en ny model y på gång, då måste man göra sig av med den gamla som annars blir osäljbar.

Personligen hade jag aldrig köpt en Tesla idag. Leasa kanske, men inte köpa. Jag är mycket skeptisk till andrahandsvärdet, inte minst pga dessa extrema rabatter som dyker upp som gubben i lådan titt som tätt. Det gör den inte särskilt attraktiv som begagnad.
Tesla har inte ett lager av osålda bilar
Alla bilar som byggs är beställda av kunden

Detta stämmer intelängre
Jag hade fel
Teslabygger för fullt i sina GIGAs

Ibland ångrar sig kunden och några bilar med rätt konfigurerat levereras tidigare till en köpare
Men det är en Juniper som börjar säljas i januari och Tesla vill bygga så många Y som möjligt innan omställningen korta stopp i fabrikerna

Tesla har alltid sänkt priset på modeller
Det är en del av deras affärs idé
Bra för att få ut bilar
Bra för begagnad handeln eftersom bilarna blir billigare att köpa för folk
Senast redigerat av Muskelbil (för 3 timmar sedan)

881 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
#27
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
I september 1/9-27/9 2024 sålde
Tesla 3800
Volvo 3138
Volkswagen 2648
Det är några dagar kvar så jag tror att teslas siffror kommer dra ifrån ännu mer efter helgens leveranser

Vad tror ni andra bilintresserade
såg ett 20talet Teslor stå och larma här i örebro på stället tesla gör leverans tvättar så dom kommer nog få ut många  detta var i fredags eller i torsdags..smile

sen varför alla bilar stog och larmade ställer man sig lite funderande till smile
Dom larmar inte
Bara varningsblinkers igång
Sätter igång via bilen uppkoppling
Det är för att just dom bilarna blir lättare att hitta för personalen
Dom hade inte några registreringsskylt på lovar jag
Lättare att ta en blinkande bil än att läsa VIN på varje bil vid leverans och stängning

881 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
#28
Putteliten skrev:
Det där med religion och sekter det håller jag mig så långt ifrån jag kan. Många Tesla går ju som företagsleasing, då förarna inte har mycket annat att välja på om dom vill kunna resa smidigt i tjänsten.

Att Volvo tappar kan man ju förstå med tanke på att man inte alltid får den utrustningen man beställt, då mjukvarorna inte är färdigutvecklade när bilarna säljs.
Sen är ju inte Volvo så Svenskt längre. Klart Sverige gynnas av att Volvo säljer, men det är ju helt och hållet Kinesiskt.

Likadant var det med bl.a VW ID3 och ID Buzz som levererades med en väldigt buggig mjukvara, då VW jobbade på en uppdatering som släpptes ett år senare.
And yet, here you are at Garaget.

Jag tror inte någon tvingas att köra tesla av sitt företag
Många vill göra det

Volvo har inte hunnit med i utvecklingen och säljer för dyrt i förhållande till vad köparen får
Det har Volvo alltid hjort å andra sidan

Idbilarna har fortfarande problem med laddningen hastighet och andra mjuk varu problem
Dyra bilar okså

967 Inlägg
för 4 timmar sedan
#29
Muskelbil skrev:
chrizz skrev:
Det är väl en ny model y på gång, då måste man göra sig av med den gamla som annars blir osäljbar.

Personligen hade jag aldrig köpt en Tesla idag. Leasa kanske, men inte köpa. Jag är mycket skeptisk till andrahandsvärdet, inte minst pga dessa extrema rabatter som dyker upp som gubben i lådan titt som tätt. Det gör den inte särskilt attraktiv som begagnad.
Tesla har inte ett lager av osålda bilar
Alla bilar som byggs är beställda av kunden
Ibland ångrar sig kunden och några bilar med rätt konfigurerat levereras tidigare till en köpare
Men det är en Juniper som börjar säljas i januari och Tesla vill bygga så många Y som möjligt innan omställningen korta stopp i fabrikerna

Tesla har alltid sänkt priset på modeller
Det är en del av deras affärs idé
Bra för att få ut bilar
Bra för begagnad handeln eftersom bilarna blir billigare att köpa för folk
Så står det inte i denna länken, som iofs är 6 månader gammal.
https://carup.se/efter-tappet-tesla-har … -pa-lager/

VAG har världens bästa bilar.

881 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
#30
candyweiss skrev:
Muskelbil skrev:
chrizz skrev:
Det är väl en ny model y på gång, då måste man göra sig av med den gamla som annars blir osäljbar.

Personligen hade jag aldrig köpt en Tesla idag. Leasa kanske, men inte köpa. Jag är mycket skeptisk till andrahandsvärdet, inte minst pga dessa extrema rabatter som dyker upp som gubben i lådan titt som tätt. Det gör den inte särskilt attraktiv som begagnad.
Tesla har inte ett lager av osålda bilar
Alla bilar som byggs är beställda av kunden
Ibland ångrar sig kunden och några bilar med rätt konfigurerat levereras tidigare till en köpare
Men det är en Juniper som börjar säljas i januari och Tesla vill bygga så många Y som möjligt innan omställningen korta stopp i fabrikerna

Tesla har alltid sänkt priset på modeller
Det är en del av deras affärs idé
Bra för att få ut bilar
Bra för begagnad handeln eftersom bilarna blir billigare att köpa för folk
Så står det inte i denna länken, som iofs är 6 månader gammal.
https://carup.se/efter-tappet-tesla-har … -pa-lager/
Det stämmer
Det jag skrev om bygga på beställning stämmer inte längre
Det har tydligen ändrats med flera GIGAs.

Fri fart för ett fritt folk!
14 000 Inlägg
för 3 timmar sedan
#31
Muskelbil skrev:
Growe skrev:
Muskelbil skrev:
I september 1/9-27/9 2024 sålde
Tesla 3800
Volvo 3138
Volkswagen 2648
Det är några dagar kvar så jag tror att teslas siffror kommer dra ifrån ännu mer efter helgens leveranser

Vad tror ni andra bilintresserade
såg ett 20talet Teslor stå och larma här i örebro på stället tesla gör leverans tvättar så dom kommer nog få ut många  detta var i fredags eller i torsdags..smile

sen varför alla bilar stog och larmade ställer man sig lite funderande till smile
Dom larmar inte
Bara varningsblinkers igång
Sätter igång via bilen uppkoppling
Det är för att just dom bilarna blir lättare att hitta för personalen
Dom hade inte några registreringsskylt på lovar jag
Lättare att ta en blinkande bil än att läsa VIN på varje bil vid leverans och stängning
men alla på hela parkeringen blinkade alltså minst 20bilar..  smile   
jag tolkade det som laramde bilar men jag åkte förbi och hade stereon på max som brukligt.. 
så klart det kan vara varningsblinkersen..    stället där dom tvättar bilarna ligger i huset brevid Tesla örebro smile

Kör fort så hinner inget hända...

70 Inlägg
för 2 timmar sedan
#32
Såg säkert 10 lastbilar fulla med Teslor förra veckan på väg till Huddinge
dom flesta var i färgen körsbär
https://elbilen.se/wp-content/uploads/2 … -Red_1.jpg

Fri fart för ett fritt folk!
14 000 Inlägg
för 2 timmar sedan
#33
https://www.garaget.org/video/157702 Några står fortfarande och blinkar idag.  Men somsagt dom larmade inte  jag gick ur bilen för att filma. 

sedan på tvättfirman stog det minst 3bilar och blinkade smile
Senast redigerat av Growe (för 1 timme sedan)

Kör fort så hinner inget hända...


Sök