2337
Sök

Kylarvätska i expansionskärlet

1 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
#1
Tjena. Gäller min Golf R mk7 2019.

En dag glömde jag att lägga på locket till expansionskärlet efter att jag fyllde på med kylarvätska vilket ledde till att det hade tömts på otroligt mycket kylarvätska och att jag var tvungen fylla på med flera liter kylarvätska. Det skvättades även lite överallt på motorn (tror inte att något skadades)

Sen dess har jag haft problem med min kylarvätska, antog att det var luftfickor så jag fyllde på med kylarvätska igen i expansionskärlet och lät motorn gå på tomgång utan lock i 15 minuter för att få bort all luft. Har inte haft stora problem sen dess, motortemperaturen är 90 men en grej jag märker är att det kommer ut vitånga/vitrök från expansionskärlet när jag öppnar upp locket. Vet inte om detta är normalt, och min oljetemperatur är ungefär 100-105 vid normal körning vilket det inte var innan. Brukade ha 104 grader oljetemperatur vid ?kaos? och ?sporting? körning och nu får jag det med helt normalt körning efter ungefär 10 minuters lugnt körande. Vart tror ni felet ligger? Ör det fortfarande luftfickorna i kylsystemet? Varför blir oljan så varm även om jag inte kör sportigt? Varför kommer det ut vit aktig ånga ur expansionskärlet? (lite men fortfarande)

883 Inlägg
för 2 timmar sedan
#2
Topppackningen har gott
Luktar det avgaser ur expansion kärl


Sök