Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Nu så kom det ett paket hem kanske i det större och tyngre laget. Har alltid tyckt det saknat 2 cylindrar på pvn så fick bli att handla en Audi v8a som ska få samma koncept som v6an. Fast med fyra förgasare och dubbla fördelare
Nu så kom det ett paket hem kanske i det större och tyngre laget. Har alltid tyckt det saknat 2 cylindrar på pvn så fick bli att handla en Audi v8a som ska få samma koncept som v6an. Fast med fyra förgasare och dubbla fördelare
Snyggt :-) då blir det lite bättre sång i avgasrören. Är det en 3,6 eller en 4,2 liters?
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Nu skulle jag behövt lite hjälp och lite funderingar.
Har provmonterat motorn i pvn. Och jag vill ju gärna ha motorn lite längre bak så har ställt den där jag vill ha den. Men som man ser på bilderna så blir det att drivaxlarna blir liksom vinklade fram lite grann.
Till frågan är måste drivaxlarna vara spikraka eller kan det vara lite vinkel framåt
Nu så kom det ett paket hem kanske i det större och tyngre laget. Har alltid tyckt det saknat 2 cylindrar på pvn så fick bli att handla en Audi v8a som ska få samma koncept som v6an. Fast med fyra förgasare och dubbla fördelare
Snyggt :-) då blir det lite bättre sång i avgasrören. Är det en 3,6 eller en 4,2 liters?
Det blir en 4.2a man får ju hoppas det låter lite bättre än 6an haha
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
onsdag 07:45
#450
Ang drivaxlarna så bör du nog montera framvagn , kolla knutvinklar & frigång mot chassi m.m vid fulla rattutslag / fjädring i topp / botten innan du bestämmer motorns placering.
Tror farbrorbozze är nåt på spåren här, men som svar på din fråga så har flertalet moderna framhjulsdrivna bilar drivaxlarna lite vinklade framåt. Såg detta senast idag, en Hyundai i30 kombi, tror det var en 2019. När man stod rakt under bilen(på en fyrpelare, så hjulen på "marken") så såg man att drivaxlarna var vinklade framåt. Hur mycket vinkel man kan ha är en annan fråga, där kan jag för lite för att besvara
Vet inte hur vinklarna kan och ska vara, men om man tittar på en äldre Audi quattro med längsgående motor, så sitter ju hela motorn och lite till framför framhjulens centrum. Så dom sitter ju galet långt fram motorerna.
Ja de ska väll helst va rak men lite borde gå att ha me tanke på knutkors/leden i båda ändar , jag har inte min i centrum å det går att köra , men prov montera å se hur de funkar,