Lite mer sidoprojekt på mitt lilla engelska hjul. Har sedan tidigare förstärkt ramen men fått mer och mer problem med nedre hjulet.
Mekanismen är rätt dålig från början med mycket glapp, så pass att hjulet börjar "styra" och plåten fastnar när nedre hjulet vill dra plåten åt sidan och övre vill rakt fram..
Byggde en ny mekanism för nedre hjulet, hyggligt overkill men blev enklast så med dom material jag hade hemma.
Förstärkte även ramen mer och fästet till övre hjulet.
Funkar riktigt bra nu, väldigt mycket lättare att få samma tryck/kraft på plåten när man håller på och formar.
Fästet för nedre hjulet är utbytbart om man skulle vilja tänka om där.
Ont om tiden och problem med ena armbågen men var tvungen att testköra lite.
Gick betydligt fortare att få till dom här två plåtarna än det tidigare gjort.
Formen syns inte så tydligt pga vidvinkelfoto men båda plåtarna sträcktes ut rejält.
Den nedre plåten passade bra mot golvet men lutade in mot motorn i överkant, sträckte i flera pass så plåten "pressades ut" från motorn.
Liknande med övre plåten som blev för platt när jag väl fick kanterna att passa. Sträckte mitten och sen ned/över kanten vilket fick den att bukta in betydligt mer så motorn får mer utrymme.
Fick tyvärr slut på plåt så får börja leta lite i gömmorna för att fixa det sista hålet, sen bör torpedväggen iaf vara färdigformad!
edit: Övre kanten på nedre plåten är rätt sjaskig, jag började bocka den för hand med hammare/mothåll. Får justera det sen när jag har "mellanplåten".