2882
Sök

Tänddelar till Volvo 850, rekommendationer?

Från Finland
347 Inlägg
för 9 timmar sedan
Trådstartare
Till en 97ans Volvo 850 med B5254FS sugmotor. Jag vet inte när nånting bytts förutom tändkablarna som är original (1996 tillverkade Bougicord).

Jag tänker det är dags att byta grejor allt eftersom. Jag ska köpa ett Volvo OE fördelarlock idag åtminstone. Rotor från Bosch.

Men vilka tändstift bör man skaffa? Volvo OE hittar jag med tre elektroder. Känns som ett säkert valt. NGK och Bosch finns också. Sen finns det stift med bara en elektrod likt Denso men kanske dessa är för turbomotorer?

Tändkablarna, original är Bougicord och vissa svär vid dom. Jag har inte hittat Bougicord bara Bosch eller NGK. Behöver man ens byta om bilen går bra? Det som slits mest är väl de ovanför. Men kablarna är ju från 96....

Professionell nybilshatare

259 Inlägg
för 8 timmar sedan
Vparts har Bosch och Volvo original. En elektrod verkar vara turbo, tre till icke-turbo:

https://vparts.se/se/volvo-850/reservde … stift.html

6 129 Inlägg
för 2 timmar sedan
Har aldrig bytt tändkablar på min Audi 100 2,0E från 1989 (41000mil) och min går som en klocka!

KARLSSON
114 Inlägg
för 2 timmar sedan
köpte allt i Volvo original till min v70 98a. Då pirattändkablarna sprack och gnistan kom å gick, när det blev fuktig väderlek
och Volvo original tändstift är kanonbra grejer

Från Finland
347 Inlägg
för 49 minuter sedan
Trådstartare
Blev original allt ikväll förutom tändkablar som de inte hade. Ska se hur det blir med nya delar.

Professionell nybilshatare

2 410 Inlägg
för 25 minuter sedan
H-Karlsson skrev:
Då pirattändkablarna sprack

Fast det gör ju "orginal" kablar också... Det är ju precis så dom går sönder på dessa vagnar, glasfibern spricker och gnistan hoppar ut i toppen istället för ner till stiftet.

Sök