3467
Sök

Damask på yttre drivknut lös (Honda Accord -92)

224 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Bytte drivknutar för ett tag sedan. Trodde jag hade fått till ordentligt men så kollade jag i samband med oljebyte och såg att det läckt ut fett i den ena drivknuten (den större diametern). Åkte och köpte en ny klammer och satte dit, klämde åt och sen provade jag rotera på hjulet, men verkar inte som damasken kniper åt. Vet inte om det är för att det kommit fett på insidan av damasken mot metallen på drivknutens utsida som gör att den inte riktigt vill sitta åt?

Var nästan omöjligt att inte få fett på den delen när damasken skulle monteras på.

Är inga mängder som läcker ut, men snurrar jag på hjulet kommer en liten gnutta ut och damasken i sig går att vrida på.

Har köpt en tub fett till och ny klammer t.v. Kan man behöva ta loss klammern och torka insidan av damasken och metallen eller är det övergående tro?

Är ju som en klack som damasken hålls fast mot, så den borde ju liksom förhindra att det läcker ut, eller?

https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235476/235476-1aad3a61747fdb97a37692beae13a8cf.jpg

Sök