2582
Sök

Borttappade nycklar MB Vito W638

2 Inlägg
för 22 timmar sedan
Trådstartare
Jag har tappat bort mina nycklar till MB Vito 2001 112 Cdi, automat.  Hört att någon tagit bort startlåset och satt in startknapp. Hur gör jag?

515 Inlägg
för 22 timmar sedan
grufman bilfirma han kan kanske fixa ny nyckel

Fri fart för ett fritt folk!
14 151 Inlägg
för 16 timmar sedan
doktorduett skrev:

bara usa bilar vad jag minns är viton en tysk bil

Kör fort så hinner inget hända...

5 125 Inlägg
för 15 timmar sedan
Hos din lokala mercedesverkstad borde du kunna beställa en ny nyckel, kan nog till och med få den programmerad och klar att användas.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

2 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Har varit i kontakt med lokal MB-verkstad. De kunde inte fixa med mindre än att de byter hela tändningslåset. Ca 10000 för det jobbet.

3 239 Inlägg
för 2 timmar sedan
Det är om du finner någon som kan programmera bort digitala låset, och du "bara" köper ett begagnat tändlås inkl nyckel från tex skroten.  Ta med dörrlåset också.

Programmera in en BEGAGNAD nyckel tror jag inte är möjligt på någon bil.
Krävs iregel koder för det som medföljer nya nycklar.

Utan orginal mekaniskt rattlås/spaklås går den inte igenom besiktningen. Så bara strömbrytare duger inte.  Startknapp är ok.
Senast redigerat av Mossan1 (för 2 timmar sedan)

741 Inlägg
för 2 timmar sedan
LHabbe skrev:
Har varit i kontakt med lokal MB-verkstad. De kunde inte fixa med mindre än att de byter hela tändningslåset. Ca 10000 för det jobbet.

Kan inte stämma, prova kontakta en annan MB-verkstad om du har en i närheten.
Jag jobbar på en auktoriserad Hyundai och Suzuki-verkstad och vi kan beställa färdiga nyckelämnen och fjärrdosor som vi enkelt programmerar in med respektive märkes dator. Tar 5 minuter att programmera. Jag jobbade tidigare på en auktoriserad Audi-verkstad(Din Bil) och där kunde vi också programmera in nya nycklar till bilarna utan att byta tändningslås. Lite bökigare på en Audi, men det gick att göra utan bekymmer.
Så att dom ska behöva byta tändningslås och allt bara för att det är en Mercedes tycker inte jag låter riktigt rimligt. Tror nog det är ett sätt för dom att tjäna pengar bara.

Live long, and prosper.

515 Inlägg
för 2 timmar sedan
Growe skrev:
doktorduett skrev:

bara usa bilar vad jag minns är viton en tysk bil

hur vet du att han inte kan hjälpa ?
jag vet han har sån låspistol  o kan få fram numret på nycklen
det ju värt att höra med han

Sök