2989
Sök

Polermaskin

14 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Någon som vet vart man kan hitta billiga polermaskiner???

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
8 augusti 2007
Ja köpte biltemas med dubbla huvuden kommer inte ihåg vad den kosta men för mig 250-300kr o den funka bra tyckte ja låter lite mkt bara men funkar kanon

Bmw osv..

OEM <3
6 957 Inlägg
8 augusti 2007
UseDubbelTurbo skrev:
Ja köpte biltemas med dubbla huvuden kommer inte ihåg vad den kosta men för mig 250-300kr o den funka bra tyckte ja låter lite mkt bara men funkar kanon

har den oxå, funkar kanon, men ha mp3 i öronen annars blire lite jobbigt ljud,
Köp oxå hårdare polerhättar, biltemas suger tkr ja....

Den e väl ingen värsting, såsom den man använde på recodfirman men jättebra
om man vill hålla lacken fräsch big_smile

Mvh

OEM <3

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
8 augusti 2007
Bjork skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

har den oxå, funkar kanon, men ha mp3 i öronen annars blire lite jobbigt ljud,
Köp oxå hårdare polerhättar, biltemas suger tkr ja....

Den e väl ingen värsting, såsom den man använde på recodfirman men jättebra
om man vill hålla lacken fräsch big_smile

Mvh

Jo men polerhättorna byter ja ofta hehe smile Men jag vet faktisgt proffs som använder feltema maskinerna men med bätter hättor då. så inge fel på jobbet maskinerna kan göra smile

Bmw osv..

huh?
10 427 Inlägg
9 augusti 2007
UseDubbelTurbo skrev:

Den kostar 299kr nu iallafall, kanske skulle investerat i en sån. Aldrig läst om
någon som klagat! Synd att man inte har nåt Biltema nära (>20mil). Jula säljer
ju bara en trött med ett huvud. Börjar bli less på att polera för hand. lol

1 079 Inlägg
9 augusti 2007
jag kör med en 2hättors oscillerande från clasohlson har polerat ca: 20bilar med den och den håller än, kör med andra hättor. Kostade runt 300:- väl värt sitt pris. 2års garanti var det med.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2007
steifan skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Den kostar 299kr nu iallafall, kanske skulle investerat i en sån. Aldrig läst om
någon som klagat! Synd att man inte har nåt Biltema nära (>20mil). Jula säljer
ju bara en trött med ett huvud. Börjar bli less på att polera för hand. lol

igentligen.. en poler maskien väldigt simpel sak. du kan nog köpa vilken som helst.. ända maskineen gör är att snurrar två hjul.. borde inte va så mkt som kan gå sönder smile men en med dubbla huvuden rekomderar jag starkt iaf.. går dubbelt så snabbt hehe smile

Bmw osv..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 augusti 2007
Jag kör också på feltemas maskin smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2007
Mäki skrev:
Jag kör också på feltemas maskin smile

U go boy ;P

Bmw osv..

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
9 augusti 2007
Var köper man dom där polerhättorna ni snackar om?

Äre bara köra med valfritt poleringsmedel och köra på och sen byta hättor för å ta bort medlet när det torkat? Kan man göra likadant med vax? Är helkass på sånt här. hmm

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 augusti 2007
Mekonomen har skit bra hättor från ett speciellt märke kmr dock inte ihåg vilket märke med de märket som kapten_haddock på zatzy säljer efter man använt hättorna ska man blöta dom med varmvvatten o göra dom rena man kan använda dom ett par gånger innan nya behövs o ja de går att använt wax med polera maksin på hättorna o waxa in bilen o blir sanslöst bra resultat om man vaxar bilen på de viset.

Bmw osv..

OEM <3
6 957 Inlägg
9 augusti 2007
FL3JM skrev:
Var köper man dom där polerhättorna ni snackar om?

Äre bara köra med valfritt poleringsmedel och köra på och sen byta hättor för å ta bort medlet när det torkat? Kan man göra likadant med vax? Är helkass på sånt här. hmm

Mekonomen och Micro har finfina hättor, hättorna kan du antingen fila ner med
en stålborste till den blir torr å kletfri, annars kan du ju kolla upp dom som
"useldubbelturbo" prata om dom funkar helt ok,
Men se för guds skull till att tvätta bilen ordentligt innan, annars kan bli fina ringar
på bilen efter maskinen (lite beroende på va de e för färg oxå) syns finfint i solljus då tongue
Senast redigerat av Bjork (9 augusti 2007)

OEM <3

huh?
10 427 Inlägg
9 augusti 2007
Madhouse skrev:
jag kör med en 2hättors oscillerande från clasohlson har polerat ca: 20bilar med den och den håller än, kör med andra hättor. Kostade runt 300:- väl värt sitt pris. 2års garanti var det med.

Kostar 398 spänn i dagsläget smile Kanske ska åka och handla sig en sån nu till hösten.

Sök