3314
Sök

Vilken Volvo 740 ska man köpa?

Meister
6 763 Inlägg
20 augusti 2007
#41
Hihi big_smile Jag kan bara säga att man kan inte köpa en bil som är så prisvärd som 740. Sen kan jag säga att det är många som stör sig på att du alltid ska komma med dumma komentarer


Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
20 augusti 2007
#42
speedfreak racing skrev:
steifan skrev:
Kettunen skrev:

3.0 Liters...

Knappast, 960 har 3 liters (samt 2.5 & 2.8 beroende på årsmodell) raka sexor i Sverige.

Italienimporterade bilar brukar ha B204FT, dvs 2 liters turbomotor med lite fler
ventiler och kamaxlar. Var tydligen (eller är) dyrt att ha motorer som överskred
2 liter i cylindervolym i Italien.. (skatter & försäkringar osv)

Killen här har rätt.. 960 har bara funnits i sverige med 2,5 å 3 liters sexor.. men i italien fanns den med 2,0 liters turbomotor, har jag inte helt fel så var de en 16ventilare

Nu kan ja inte va tyst längre, utan måste lägga mej i tongue

Såvitt ja vet så fanns 960 med turbomotor i sverige med, dock så hette den motorn b230ft och kom från 940... Var alltså en vanlig 8ventilare, antal pållar i stallet är dock okänt...

Tycker dock de var synd att 960 inte kunde få ha b204ft motorn i sverige med, hade vare mycke roligare så...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

helt galen
388 Inlägg
20 augusti 2007
#43
nosferato skrev:
doffen_kicker skrev:
neej aldrig svetsdiff de rasar efter typ 80 mil de blir bara smulor av hela bakaxeln och de e ju inte specielt rolit när man är 18 år å köpa de när man vet att de inte kommer hålla ändå

hade aga diff på min ene 740 o den höll åtskilliga mil,ja körde minst 600 mil me  det

600 mil? Coolt, det innebär mellan en och två månaders körning för min del, som exempel... Vem vill mörda bilen själv? Och alla jagar hästkrafter, men det är fan inte många som kan hantera dem... En förare som kan hantera sin bil är fan så mkt coolare än han som hade flest häst under huven...

Varför åka fort när man kan åka brett?

DFFL
9 020 Inlägg
20 augusti 2007
#44
ToXtreme skrev:
FireTraXX skrev:
Längre bak heter det.

Och ja, vaddå då?
Vad har det med något att göra?

Nej nu lägger jag fan ner.. du är inte riktigt frisk i huvudet.. en direkt slutsats, du behöver inte ens försöka ifrågasätta det för du kommer bara förlöjliga dig själv ännu mer!

Puss på dig med sötnos.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 019 Inlägg
20 augusti 2007
#45
FireTraXX skrev:
Puss på dig med sötnos.

Skönt att du kommer med så mogna svar..väx upp

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Golfare
164 Inlägg
20 augusti 2007
#46
Tja, du kan ju alltid köpa min ..fast de e ju en 760 tic wink
Den e visseligen helt original
men 9125 original mil borde iallafall få dej att överväga tongue

380 Inlägg
20 augusti 2007
#47
doffen_kicker skrev:
neej aldrig svetsdiff de rasar efter typ 80 mil de blir bara smulor av hela bakaxeln och de e ju inte specielt rolit när man är 18 år å köpa de när man vet att de inte kommer hålla ändå

Fel fel fel,som redan konstaterats i andra trådar så en ordentligt svetsad axel håller nästan hur länge som helst,å ja talar av egen erfarenhet smile Åter till ämnet,jag skulle ha satsat på en tic,buger nog till å börja med så kan du ju trimma lite sen smile lycka till me bil letandet.


Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
20 augusti 2007
#48
Tjena smile.

Köp en TIC och låt den ha sin 8v topp kvar, sedan chippar du den så haru en rolig bil att köra med sedan. De är nämligen som Volvotjej84 säger, alla jagar hk men inte många klarar av dem. NU ska ja inte säga att du inte klarar av dem, men den drar ju mkt mer soppa och blir jävlig att köra på vintern eftersom den är så lätt bak. 220 - 230 hk räcker nog att leka med ändå ska du se wink Och om du nu vill ha lamelldiff så leta en bakaxel från en 940 turbo (har för mej att de sitter i dem). Ingen svetsad på sommaren iaf säger jag. Om än att axlarna klarar det så innebär inte det att chassiet i övrigt klarar påfrestningarna. De sitter ju en differentialväxel där av en anledning.

Och nu är det som steifan, speedfreak racing och ToXtreme säger. Volvo gjorde faktiskt en motor som heter b204ft. Motorn satt i 960 som såldes i Italien men flera exemplar har importerats till Sverige. Den är som b234f fast 2.0l cylindervolym istället för 2.3l, den har även turbo. Sverige modellerna av 960 har raka sexor på 2.5l, 2,8l och 3.0l cylindervolym.

Och Firetraxx, om du nu hatar 740 så jävla mkt, va fan läser du ens en tråd som i rubriken innehåller 740? Du kan ju inte neka till att du bara är ute för att jävlas med han.
Så gå och lägg dej i korgen lillbubben tongue

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

huh?
10 427 Inlägg
21 augusti 2007
#49
Finns eventuellt en "B204GT" också på någon marknad, 2 liters 16v DOHC utan katalysator.


Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
21 augusti 2007
#50
steifan skrev:
Finns eventuellt en "B204GT" också på någon marknad, 2 liters 16v DOHC utan katalysator.

De har jag med hört.. Nån som kan säga om de ä sant och var den finns?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)


Sök