3131
Sök

Lacka cross hjälm?

15 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Hej!

Jag funderar på att lacka en cross hjälm men vet inte redigt hur det är med det där. så nu undrar jag om det är så att man måste ha någon special lack eller nått sånt. eller om man äns får lacka om hjälmar...

ska ha hjälmen till moppen..

Mvh Jacob
Senast redigerat av Stygg (29 augusti 2007)

Eliminator
1 441 Inlägg
29 augusti 2007
Om du lackar så är den inte godkänd längre.

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

15 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
och då gäller inte försäkring osv längre?

Muttley
29 augusti 2007
precis, du får inte göra något alls med hjälmen om den ska vara godkänd inte ens sätta på klisterlappar.  de enda som får göra detta är tillverkarna wink
står i mc boken och jag gjorde precis provet.

så nej nej nej, låt bli det.

15 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
okej sad det va ju lite synd.

15 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
någon som vet någon snygg hjälm med svart/orange? smile

220 Inlägg
29 augusti 2007
Jag gillar Bandit hjälmarna med deras grymma stuk. Har själv en sån här fast mattsvart men denna borde vara nåt för dig kanske? http://www.bandithelmets.com/xx/XXRorangeloo.JPG

Sleeper
3 084 Inlägg
29 augusti 2007
ja det beror ju på om du ska köra på bana eller inte tongue fast lackad hjälm på stening och lerig crossbana kan nog inte vara så lyckat roll

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
29 augusti 2007
Glasfiber och kolfiberhjälmar får du lacka, ej plast då lacken kan förstöra plastens uppbyggnad.

15 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
okej vart kan jag få tag i glas/kolfiber hjälmar da? smile

220 Inlägg
29 augusti 2007
Ja jisses va blind jag är. Tänkte inte på att de stog crosshjälm big_smile Måste finnas crosshjälmar i svart/orange. KTM gör ju inga egna hjälmar vad jag vet men det finns ju kläder matchade till crossmärkenas färger så varför skulle det inte finnas hjälmar.

1 813 Inlägg
30 augusti 2007
det e bara lacka vafan!!  kolla upp hos en lackfirma dom kan säkert beställa hem färg som säkert håller för det.. du får ju inte ens tappa hjälmen i marken för då är den heller inte godkänd å det gäller alla hjälmar cykelhjälm vet jag inte men andra hjälmar e det så..!!
hade du tänkt å ha hjälmen på tävlingar så lacka inte.. ska du ha hjälm när du kör hemma visar upp dej lr tex ha hjälmen liggande vid din cykel när du inte kör så e det bara lacka ju;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök