3466
Sök

b21 i en amazon

21 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
#1
hej undrar om en b21 passar direkt ner i en amazon som ska ha b20 eller b18 igenteligen.
mvh fredde

8 156 Inlägg
27 augusti 2007
#2
Motorfästena är nog lite annorlunda, men bortsett från det så är det nog inga större problem att få ner en B21.

'Edit: Här har du en länk:
http://www.volvoadventures.com/122SB21M41.html
Senast redigerat av Phaetoon (27 augusti 2007)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

905 Inlägg
28 augusti 2007
#3
ska du köra b21an rakställd så måste du fixa tråg pump och oljepickup.

Smålänning
7 883 Inlägg
28 augusti 2007
#4
loffe007 skrev:
ska du köra b21an rakställd så måste du fixa tråg pump och oljepickup.

Ska väll inte behövas... B230 som ser nästan likadan ut i utseende behöver ju inte det...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

905 Inlägg
28 augusti 2007
#5
twin_cam skrev:
loffe007 skrev:
ska du köra b21an rakställd så måste du fixa tråg pump och oljepickup.

Ska väll inte behövas... B230 som ser nästan likadan ut i utseende behöver ju inte det...

Jo det behöver den. Eftersom den är snedställd så kommer olja ligga fel i tråget i och med att tråg botten kommer luta. det funkar säkert att köra ett tag men smörjningen blir nog mycket känslig för kurvor och nivå.

tråg och pump från b20 är det väl som gäller? sen är det väl pickup rör från nå annat roligt.

152 Inlägg
28 augusti 2007
#6
nej inte rakt av direkt men funkar kanon om du kapar lite, har en b23e i min. snedstäld som orginal...

fick göra nya motorfästen som flyttar motorn ca 4 cm bak från b23ans orginal, kapa upp vxl tunnel för m46an med öd..

lite kap i torpeden åxå på höger sida (för knölen på spräng kåpan)

sen fick jag massera oljetråg lite, tilta i motorn och lyffta i vxl underifrån och dra ihop... sen ner med skiten...

inga problem alls, jag lyckades fixa det ensam så har du ltie polare å en vinkelslip å en svets e det lugna puckar..

behöver du foton elelr annan hjälp kan jag fixa det senare..

mvh/ jake
Senast redigerat av JakeDevilson (28 augusti 2007)

It´s Better to burn out than fade away

905 Inlägg
28 augusti 2007
#7
men då tog du alltså inte bara motorn mot iorginal kåpan?

152 Inlägg
28 augusti 2007
#8
jag tog motor och växelåda från en 240

It´s Better to burn out than fade away

21 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
#9
ok då vet jag det värkar änklare med b20 då. och i fall man endå ska behöva bytta motorfesten kan man ju lika bra ta en b230 motor. men tack för svaren mvh fredde


Sök