2664
Sök

HILFE!!! FARTHÅLLAREN på min Mondeo behöver lite uppstyrning!

Målarkludd
13 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Den är totalt urballad... Jag sätter på farthållaren, trycker rätt knapp för att hålla vald hastighet, lampan för farthållaren tänds på instrumentpanelen. MEN... Nada... Hastigheten sjunker när jag släppt gasen!

VART SKA JAG LETA! Förbannade fordverkstan i Gävle tar 1300 spänn för felasökningen och det kan de stoppa upp... Det här ska fjunet greja ändå, hoppas jag!!!

TACKSAM FÖR SNABB HJÄLP!

Har man ingen karaktär får man skaffa sig levnadsregler!

2 600 Inlägg
9 juni 2007
fan du ford är as dyra på nästan allt köpte tre lampor till insrumentpanelen gav något på 100 spänn/=  ha du kolla den här lilla vacumkudden eller va den heter om den ha fått  styrk är inte så bra på sånt här tyvärr (:

gör som jag kör gubba racer=)

Målarkludd
13 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
TACKAR!!! Nu ska det kollas vacuumkuddar... Helvete!
Pardon my french! Men var sitter den vacuumkudden? Så jag vet ungefär vart jag ska börja?

Nästa inköp för mig blir garanterat en Haynes!!!

2 600 Inlägg
9 juni 2007
haynes ha jag skit bra bok(: jadu min sitter vid föra sidan i motor rummet svårt att säga var. jag ha ju scorpio vet inte hur det ser ut på mondeon tyvärr=/
Senast redigerat av klimpan (9 juni 2007)

Målarkludd
13 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Det är nog inte så stor skillnad! Jag måste köpa boken... Du ska i alla fall ha ett stort tack, jag vet ungefär vart jag ska kolla i alla fall... Får se om det hjälper, bilen är en 93:a med 6000 ÄRLIGA mil (kollat besiktingsprotokoll wink ) Det är nog nåt glappt bara...

2 600 Inlägg
9 juni 2007
kolla även säkringen om du inte ha gjort  de hoppas det löser sig smile

Målarkludd
13 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Kollat alla säkringar i motorrummets box i alla fall... Men det står inte utmärkt nånstans i instr.boken vilken säkring som går till farthållaren...

2 600 Inlägg
10 juni 2007
okej du hadde kollat vacumkudden eller ? för där sitter en varjer på min i alla fall som går till gasen kolla om du ha en sådan borde du ha den kankse ha hoppat av bara en fundering från min sida=) eller så är det kankse ett el fel det är ju rätt vanligt på ford tyvärr.

Målarkludd
13 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Jag ska leta upp den där vacuumkudden tänkte jag... Elfel tror jag inte, nybytt styrbox på Fordverkstan... Så det HAR varit elfel, borde vara ok nu... Och sen är det ju som du säger, utan Haynes kommer man inte långt...

Målarkludd
13 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Kollade bilderna på din bil, NICE... Din farthållare är exakt utformad på ratten som min... SÅ vacuumkudden låter som ett hett tips... Ska kolla det nu... Tack så länge...

2 600 Inlägg
10 juni 2007
tackar jo dom är ju lite lika dom ska ju sitta en vajer ifrån gasen i motor rummet som går till vacumkudden den kan ju ha lossnat kankse (;

294 Inlägg
9 september 2007
eftersom lampan för farthållaren tänds, så är det troligen ingen fel på själva systemet.
däremot är det ju fritt fram för wiren som drar gasspjället att ha lossnat/gått av,
farthållarmotorn drar alltså mekaniskt med en wire på gasreglaget, kolla om du ser två stållinor till gasen

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

Sök