3300
Sök

Lite frågor kring bilstereo

5 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
För det första, hur kopplar jag in remoten till bilstereon, är det så att jag måste skala två ändar av kablarna och sätta ihop eller är det kontakt form ? hur ser kabeln ut som den ska sättas ihop med osv?

Sen så ska ja köpa en bilstereo för runt 1000 lappen några tips ? såg en från sony för 990 som verkade bra men så såg ja hade den inte hade RCA/Lågnivåutgång, rca vet jag inte vad det är men vad jag har hört är det bra om den har lågnivåutgång för det ger bättre ljud än högnivå?

Tacksam för svar Mvh Markus

341 Inlägg
10 september 2007
Remoten får man koppla själv. En vanlig 1,5 kvadrats kabel räcker gott. I vissa RCA kablar finns en ectraledare där man kan koppla remoten och då slippa extra kabeldragning.

Jag föreslår att du väljer en huvudenhet med RCA utgång före högnivå.

638 Inlägg
10 september 2007
Makos skrev:
För det första, hur kopplar jag in remoten till bilstereon, är det så att jag måste skala två ändar av kablarna och sätta ihop eller är det kontakt form ? hur ser kabeln ut som den ska sättas ihop med osv?

Sen så ska ja köpa en bilstereo för runt 1000 lappen några tips ? såg en från sony för 990 som verkade bra men så såg ja hade den inte hade RCA/Lågnivåutgång, rca vet jag inte vad det är men vad jag har hört är det bra om den har lågnivåutgång för det ger bättre ljud än högnivå?

Tacksam för svar Mvh Markus

antingen står det på ledaren "remote" eller så får du mäta dig fram. när du slår på stereon ska det finnas ca 12v på remote kablen. och när du stänger av stereon ska det vara 0v

brukar väll vara en blå kabel

mvh

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Smålänning
7 883 Inlägg
10 september 2007
Har du ISO koppling till stereon i bilen är det blå kabel som är remote.

RCA och lågnivå är samma skit olika namn.

Ett tips: Sikta på ett riktigt märke. Inget netto eller sånt. ärt att lägga några hundra extra.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Your Dream My Reality
219 Inlägg
10 september 2007
På min sterio är emoten blå/vit och där står även remote på den..som nån skrev annnas är det bara att mäta sig fram..

Lägg hellre ett lakan mer på en bra sterio istället för skit..

Lycka till

Varje dag börjar med nya möjligheter!!

Sök