3292
Sök

Köpråd xc70

hmmmm
1 094 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
halloj. tänkte fråga lite om xc70 turbo awd.

har fått en förfrågan om att byta min v40 mot en sådan. och undrar vad jag ska kika xtra på när jag tittar på den.

brukar det vara några speciella fel på dom? detta är en automat

MVH

Björn

1 Inlägg
26 september 2007
Vinkelväxel är bra att kolla om den är tät, lika så om bakaxeln är tät.
är det nya karossen -00 till -07 lyssna om lådan "dubbeldunkar" när den växlar!
Gör den det är det förmodligen kontrollsystemet som måste bytas och det kostar ca 20,000pix om man ska lämna in för.
nivåregleringen är ochså ganska kostsam om den inte funkar och om den är utrustad med det. bakhjulsnaven bör lyssnas noga på.
"klonkar det när man kör över gupp är det troligen krängningshämmarstagen och dom är ganska billiga att byta och det är en enkel sak att byta själv.

För övrigt en bra bil om man inte ska åka brevid vägen!

Mvh Patrik

Damn Sure Racing

hmmmm
1 094 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
okej tackar så mkt. dock är detta en 00 fast med gammla karossen. är det någon skillnad då?

har inte tittat på den men ska väll göra det idag eller imorgon. fått kopia på service boken på den o den är inlämmnad på service var 1500 mil.. har varit polisbil tidigare.

fått lite insikt vad jag ska kolla på iaf. nån mer som ahr några andra saker jag bör vara uppmärksam på?

MVH

Björn

4 822 Inlägg
26 september 2007
Du vet väll om att XC70 kom vecka 10 2003? tidigare hette dom V70 XC AWD och har viscokoppling till skillnad mot XC70 som har Haldex.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök