3464
Sök

svetsa diffen.

153 Inlägg
23 september 2007
#21
Ett litet tips bara, plocka ur drivaxlarna innan du svetsar fast dreven, annars hålller inte drivaxlen lika bra, jag körde sönder 2 st med min 240 när jag hade haft dom i när jag svetsade. Andra gången tog jag ur dom å då höll de fint !//Nenne

Tuned By Nenne !!

Bärs!
3 456 Inlägg
23 september 2007
#22
NiclasT skrev:
Aga_Diff skrev:
NiclasT skrev:
Lånar tråden lite, en kul grej bara, att svetsa diffen på en 740 GL, orkar den runt på torr asfalt då?

Japp, det går utmärkt! Min gjorde iaf wink
http://www.garaget.org/video/zfvpebwoluhx

EDIT:
hmm, runt hälften av filmen är den inte svetsad, men uppför motorvägs avfarten är den svetsad, och det är torr asfalt...

Precis det jag är ute efter, gött och grym film!

Någon som har en bild på en svetsad diff?

Tacksam för svar!

Svets var det här!
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=146158

Garaget.org peakade 2008.

272 Inlägg
24 september 2007
#23
Om man svetsar som på bilden åvan, så är det inte konstigt att vissa inte får det att hålla nån längre stund.

Bra knep att misslyckas.

Skit i att göra rent.
Skydda inte kronhjul mm.
Strunta i att kyla lagerna, tryck in pinnen och kör nonstopp till hela klumpen glöder och packboxarna smälter.
Gör inte rent efteråt, lite svetsloppor gör bara att diffen låter manligare cool
Häll i den gamla oljan, har du inte så det räcker, häll i lite rapsolja eller liknade.

Åker helst på is =)

Bärs!
3 456 Inlägg
27 september 2007
#24
isakare skrev:
Om man svetsar som på bilden åvan, så är det inte konstigt att vissa inte får det att hålla nån längre stund.

Bra knep att misslyckas.

Skit i att göra rent.
Skydda inte kronhjul mm.
Strunta i att kyla lagerna, tryck in pinnen och kör nonstopp till hela klumpen glöder och packboxarna smälter.
Gör inte rent efteråt, lite svetsloppor gör bara att diffen låter manligare cool
Häll i den gamla oljan, har du inte så det räcker, häll i lite rapsolja eller liknade.

Märkligt att svets diffen på bilden höll för mej isf... roll
Fast det är klart, jag missade ju helt din checklista.

Garaget.org peakade 2008.

1 396 Inlägg
27 september 2007
#25
isakare skrev:
Om man svetsar som på bilden åvan, så är det inte konstigt att vissa inte får det att hålla nån längre stund.

Bra knep att misslyckas.

Skit i att göra rent.
Skydda inte kronhjul mm.
Strunta i att kyla lagerna, tryck in pinnen och kör nonstopp till hela klumpen glöder och packboxarna smälter.
Gör inte rent efteråt, lite svetsloppor gör bara att diffen låter manligare cool
Häll i den gamla oljan, har du inte så det räcker, häll i lite rapsolja eller liknade.

Har du någon bättre bild på hur man ska göra?

Hade vart snällt om du la upp den tack smile

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
27 september 2007
#26
http://www.garaget.org/archive/28638/31221/31221-370036.jpg

Så ser det ut i min klump

Svetsen är lite ful, gjorde misstaget att inte avfetta så noga före smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå


Sök