3942
Sök

Biltema-prylar

510 Inlägg
28 september 2007
tkd_rille skrev:
vill man ha billiga skitsaker som inte har lika lång livstid som dyrare delar så väljer man ju biltema.

köpte bromsklossar fram min peugeot 405 jag hade för några år sedan och nya bromsskivor fram. jag körde i en vecka med dem klossarna brann upp och skivorna var skeva. och ja jag hade smort upp bromsoken och rengjort de ordentligt.

känner de som har fått sprickor i skivorna.

och angående verktyg har jag faktiskt tagit sönder x antal verktyg från biltema men inga från kamasa smile

jag köpte ett par datahögtalare för jag typ ville bara ha ljud för att lyssna lite på musik, de fungera inte så länge.

ja ni jag kan räkna upp mer om ni vill=)

just ja min far var inne på biltema i hbg för några veckor sedan till och med personalen där är kass sade han, otrevliga och kunde inte ett skit.

Det där med att dom inte kan något är sant tongue Frågar man efter tex bränslepump till en 740tic, då slår dom upp det i katalogen (: Ska man ställa frågor är mekonomen mycket bättre .. Sen om man köper sakerna där är en annan femma tongue Finns faktiskt vissa saker man inte köper på biltema, och andra man kan köpa .. När det gäller säkerhet som bromsar, bromsslangar mm så kör jag på mekonomen .. Men är det bara att man ska ha en hylsa eller något så kan man köpa det på bitema .. Samma sak gäller växellådskuddar mm .. Det går också bra på biltema .. Men det är upp till var-och-en tongue Kör man bara lugnt så håller det mesta wink Mvh Johan

VW-driver
291 Inlägg
28 september 2007
rille: Om bromsarna brann upp tidigt, hur fan kör du då? Som en volvofjortis? Haha big_smile

Biltema är inte skit, på stylingdelen är de ju inte så seriösa, men på reservdelar är de bra. Skall man köpa billigast reservdelar så är det BT som gäller. Mekonomen och resten kan hänga sig redan, inte en chans mot Biltema. Bra och billigt är det väl som gäller för reservdelar som inte har någon stor betydelse?

Sök