3227
Sök

Varför är min b230e så slö?

17 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Har lite problem med volvon. När jag köpte den, hackade den när man gav gas. Fixade det med ignition cleaner (bluddrar ibland nu). Men nu är den väldigt slö, orkar knappt på överväxeln. Känns som om den får för mycket sås.

Några enkla knep man kan ta till?

"En vis man har bra ljud." - Emil Karlsson, När

21 761 Inlägg
11 september 2007
Kolla alla tänddetaljer och bränslefiltret.

Vet du hur CO halten är?

bitter besserwisser
644 Inlägg
11 september 2007
det är en volvo. det ska vara så

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

226 Inlägg
11 september 2007
niclas_swe skrev:

hahah!lolyikes

7 100 Inlägg
11 september 2007
niclas_swe skrev:

hahhaha,den var bra tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

The one and only
1 091 Inlägg
11 september 2007
vakum läckage?? brukar kunna gå väldigt illa då roll

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Smålänning
7 883 Inlägg
11 september 2007
Om den bluddrar mycket skulle jag vilja säga att den får för lite. Är den lättstartad och så?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

17 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
tack för svaren.

Ska kolla det enklaste tänddetaljerna, vet dock inte hur jag kollar vakumläckage då jag är ganska ny på bilområded (första veckan med egen bil) smile.

Okej men jag tror mer på att den får för mycket, det luktar liksom soppa, svårt att beskriva hur den låter, men den låter sur typ! Den är inte så lätt startad, bluddrar lite - går igång - dör, så får man mala lite igen, sen startar den. Rätt segt att få upp den i varv.
Senast redigerat av panzerknacker (11 september 2007)

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
11 september 2007
ett enkelt sätt att kolla vakumläckage är att ta en flaska start gas o spruta för glatta livet... (med motorn igång) så sprutar du runt med flaskan, sikta på svarta slangar. Om motorn ökar i varv eller går jämnare när du sprutar på någon slang så har du hittat ett vakum läckage. då e det bara att byta slangen.

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n

17 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
SpittaN skrev:
ett enkelt sätt att kolla vakumläckage är att ta en flaska start gas o spruta för glatta livet... (med motorn igång) så sprutar du runt med flaskan, sikta på svarta slangar. Om motorn ökar i varv eller går jämnare när du sprutar på någon slang så har du hittat ett vakum läckage. då e det bara att byta slangen.

Får jag testa i morgon det smile TACK

Kan vakumproblem få bilen att gå så som enligt min halvtaskiga beskrivning?

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
11 september 2007
vakumläckage kan vara en bidragande faktor....  Har du någon koll på hur din tändning står??  känns som om hon övertänder lite kanske hur går hon jämt på tomgång???

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n

21 761 Inlägg
11 september 2007
Inte för att det spelar så stor roll men det borde vara en B23E i din bil, annars är motorn utbytt. 136HK är det på B23E, 129HK på B230E. Fast insprutningen är samma förstås, vad jag vet.

152 Inlägg
11 september 2007
låter som tänd delar å filter, min går arsle när de är dåliga

It´s Better to burn out than fade away

17 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
SpittaN skrev:
vakumläckage kan vara en bidragande faktor....  Har du någon koll på hur din tändning står??  känns som om hon övertänder lite kanske hur går hon jämt på tomgång???

Spinner som en katt på tomgången.. Inte den blekaste på hur tändningen står, tyvär..=/

17 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
Var tändkablarna som var kassa! Bytte dem, och den gick som ett skott!

Avstängd
1 266 Inlägg
29 september 2007
niclas_swe skrev:

Haha jadu din lustigkurre, du ska alltså vara 21 år om jag har förstått det rätt ? väx upp för fan din fjant. Alla dina inlägg är så meningslösa.

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Sök