2913
Sök

760 TDI ryker när den är kall?

38 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
#1
Har en 760 TDI -87 som rycker som F*n när den är kall?
kan det vara topplockspacknigen lr spridarna?

kan inte tänka mig att de är topplockspackningen eftersom den slutar ryka när den blir varm ?

ngn som är kunnig på de?, svårt att renovra sprdarna själv?

Vad tror ni de är för fel?

155 Inlägg
30 september 2007
#2
såvitt jag vet skulle det kunna vara ventiltätningar. är dock inte 100

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

38 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
#3
okej, är det ngtn man byter själv?, eller lämnar man in toppen och ventilena?

38 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
#4
Någon annan som har någon annan terori?

väldigt tacksam för svar

2 122 Inlägg
1 oktober 2007
#5
vilken färg har röken?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
1 oktober 2007
#6
kallstart?


258 Inlägg
1 oktober 2007
#7
Diesel ska ju köla svart tongue


1 058 Inlägg
2 oktober 2007
#8
om det ryker blått när du startar och sedan slutar när bilen blir varm så är detta normalt på en gammal diesel... oförbränd diesel som kondenseras och bildar en blåvit rök vid kallstart.. min bmw gör samma sak den med..

PoLoud =D

1 453 Inlägg
2 oktober 2007
#9
Om det blir allvarligare så bör du göra ett kompprov för att kolla så att så att kompressionen i cyllarna är som den skall, då brukar man få svar på om det är eventuell TL-packning, kolvring eller dylikt som gått.

Jocke


38 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
#10
vw_performance skrev:
om det ryker blått när du startar och sedan slutar när bilen blir varm så är detta normalt på en gammal diesel... oförbränd diesel som kondenseras och bildar en blåvit rök vid kallstart.. min bmw gör samma sak den med..

Ja, det ryker blått och blir bättre sedan...  Men det rycker alldeless för mycket och gr bara på 5 när den är kall, sen när den blir varm går den på alla?.
Går riktigt dåligt på tomgången, men sen när den blir varm går den kanon!.

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
3 oktober 2007
#11
låter som ett orginal fel från fabrik, nä men farsan har ett par stycken volvo med d24t å det är samma sak med dom som du har big_smile

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

38 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
#12
okej,smile   tackar för alla svaren jag fått!

288 Inlägg
3 oktober 2007
#13
Om den inte går på alla cylindrar vid start, så är det dieselånga från den cylinder som inte tänder som du ser, den ångan är vit. Sen när den cylindern tänder så slutar det ryka. Kolla glödstiften.




Ställ dina frågor här om Diesel. Finns bra med kunskap.

http://www.dieselperformanceclub.com/

http://www.dieselclubsweden.se/


Sök