3025
Sök

Duger dessa till vanlig radio musik från typ rix fm, nrg, the voice

502 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Hej.
Jag funderar på att köpa mig och mamma en jul klapp bestående av en ny huvud enhet och 4 st nya dörrhögtalare till 855an.

Så duger dessa till helt vanlig musik som spelas på radion, och driva dem utan slut steg osv osv.

**
Modell:     
Avant CD-130
Beskrivning:     CD-radio med RDS-funktion och fjärrkontroll som klarar uppspelning av WMA och MP3-filer. Utrustad med 3,5 mm AUX-ingång för inkoppling av t.ex. MP3-spelare samt equalizer med 4 förinställda val för ett perfekt ljud.

590:-

Lättanvänd bilstereo med kraftfulla funktioner som direktanslutning av MP3-spelare för avspelning via 3,5 mm AUX-ingång på fronten av bilstereon för enkel åtkomst. Även utrustad med en 3V lågnivåutgång för inkoppling av t.ex. en aktiv baslåda eller slutsteg för ett optimalt billjud.

Klarar uppspelning av CD, CD-R/RW plus WMA och MP3-filer både från CD och extern spelare med stöd för visning av information i ID3-taggar i displayen. Möjlighet till repeterad eller slumpvis avspelning av WMA/MP3-filer plus möjlighet att söka efter fil eller mapp-namn.

RDS-radio med 24 minnesplatser för snabb åtkomst av de sparade kanalerna och stark förstärkardel på 4x40 Watt för kraftull ljudåtergivning.

ISO-kontakt medföljer för enkel installation enligt Plug-and-Play-principen. RCA-lågnivåutgång för inkoppling av externt slutsteg för drivning av extra högtalare t.ex. subwoofer. Equalizer med förprogrammerade ljudbilder tillsammans med separata bas-/diskant- och fader-kontroller. Löstagbar frontpanel och mycket tunn fjärrkontroll för enkel och flexibel manövrering av spelaren.
    Watt:       4x40
    RDS-radio/EON:       Ja/-
    Radio/Antal snabbval:       Ja/24
    CD/CD-växlare/Antal skivor:       Ja/Nej/-
    Kassett/Autoreverse/ Logikstyrd/Dolby:       Nej/-/-
    MD:       Nej
    ISO-kontakt:       Ja
    Displayfärg/Flerfärgad:       -/Nej
    Löstagbar frontpanel:       Ja
    D/A omvandlare:       Ja
    CD/MD-växlarstyrning:       Nej
    RCA/Lågnivåutgång/Antal:       Ja/Ja/1
    Loudness/Separat Bas-diskant:       Ja/Ja
    Equalizer/Övrig ljudförbättring:       Ja/-
    Fader:       Ja
    Telefondämpning:       Nej
    Klocka:       Nej
    Larm/Säkerhet:       Nej/Löstagbar front
    Färg:       Svart/Silver
    Medföljande tillbehör:       Bruksanvisning, monteringsanordning, fjärrkontroll

** Och dessa 5,25" (for det är vad som sitter org i 855 serien?)

Avant CS-140
Beskrivning:     2-vägs 13 cm bilstereohögtalare (5,25 tum) med 125 W effekt för dig som både vill ha tryck och skärpa i ljudet samt brett frekvensomfång som återger alla detaljer i musiken. Modern design i silver och svart.
199kr.

Finns på netonnet.se

mvh Daniel

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

162 Inlägg
7 oktober 2007
Sitter det ingen orginal i, den måste i så fall vara mycket bättre än det du tänk köpa.

86 Inlägg
7 oktober 2007
Vänta dig inte mycket av det där, inte många kronor det kostar!

Min brorsa köpte en gång sånt skit och det blev sämre än originalljudet!

Fortkörare
99 Inlägg
7 oktober 2007
känner en som köpte o lämna tillbax dan efter....displayen ballade ur.

Honda Civic Type-R -05
Invidia GT300
K&N Typhoon

2 600 Inlägg
7 oktober 2007
ha en avant bas 12 tums kan säga att den dunka som satan smile men stereon är inget vidare men där imot så är nog dom högtalrna bättre än va många tro.

gör som jag kör gubba racer=)

502 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
den huvud enhet som sitter i är en philips från 90 talet? Den har inte iso kablar iaf.
Och högtalarna i dörrarna vet jag inte vad jag ska säga om dem, men dom är inte bra. Spelar dåligt och lågt och brusigt.

kan ni rekomendera något (under 1800kr)?
mvh Daniel

2 600 Inlägg
7 oktober 2007
jvc är bra tycker jag. finns några under 1800kr smile

782 Inlägg
7 oktober 2007
ta reda på om högtalarna verkligen är dåliga, koppla dom till en vettig stereo med slutsteg eller ivärstafall en skaplig hemmastereo för oftast låter det illa för stereon är kass.
Behöver du både högtalare o stereo så har brl och mds skapliga paket under 1800 och visar det sej att högtalarna är vettiga så köp en pioneer stereo för en tusen lapp och ett begagnat steg för 800 så har du riktigt vettigt ljud.

2 600 Inlägg
8 oktober 2007
jag köpte precis en jvc igen funka skit bra ljudet är kanon bra i jvc så ett het tips ifrån mig igen smile den kostade 999kr på onoff just nu:P   här är en länk http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf … D=30-10-10     

om du är intresserad då smile ha det bra.
Senast redigerat av klimpan (8 oktober 2007)

502 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
klimpan skrev:
jag köpte precis en jvc igen funka skit bra ljudet är kanon bra i jvc så ett het tips ifrån mig igen smile den kostade 999kr på onoff just nu:P   här är en länk http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf … D=30-10-10     

om du är intresserad då smile ha det bra.

Tack.
Jo, Den sterion verkar vettig smile
Men annars får jag köpa en sterio nu och resten senare.

tack så mkt alla som har skrivigt i tråden:cool:
mvh Daniel

Sök